Avokado – Super Hrana za Bebe, Decu, Trudnice i Sve Pobornike Zdravih Stilova Života!

0

Avokado je svetlo zeleno voće sa velikom košticom i tamnom kožom.   Dostupan je preko cele godine, jedno je od vrsta voća koje se najmanje prska, pa nije potrebno tražiti organsko. Sadrži sve nutritivne vrednosti koje su potrebne osobi da preživi!

Avokado ne sadrži natrijum i holesterol, a pun je hranljivih sastojaka

Šta tačno čini ovo voće u obliku kruške superhranom?  Avokado sadrži puno “dobrih” masti (mononezasićene masti, koje pomažu u smanjenju lošeg holesterola, sve dok ih jedete umereno). Avokado nudi skoro 20 vitamina i minerala. Tako u porciji od 100 grama dobijate: 485 miligrama kalijuma; 81 mikrogram folata; 0,257 miligrama vitamina B6; 10 miligrama vitamina C;  2,07 miligrama vitamina E; gvožđe …  Sadrži i vlakna koja  pomažu digestivnom traktu ali i  da se duže osećamo siti.

 

 

Vitamini, minerali i zdrave masti koje dobijamo iz avokada pomažu u prevenciji bolesti i održavanju tela u dobrom stanju. Sadrži antioksidanse, lako se vari i reguliše probavu.

Oprez, kada je količina u pitanju! Avokado ima puno kalorija. Preporučena količina porcije je manja nego što biste očekivali: 1/3 srednjeg avokada (50 grama). Avokado srednje veličine sadrži oko 322 kalorije i do 30 grama masti.

Avokado ne treba termički obrađivati. Koristi se u ishrani sirov/svež, kao dodatak raznim salatama od povrća, kao namaz (uz začinsko bilje, drugo povrće i druge začine), svež uz ribu i meso ili bareno/ili grilovano povrće, kao smuti, svež na tostiranom hlebu, u kašicama sa povrćem i voćem, u voćnim salatama …

Brojni su recepti raznih specijaliteta uz primenu avokada

Kupujte avokado koji je težak za svoju veličinu, tamno zelene boje sa neravnom teksturom. Proverite da na kori nema nikakvih mrlja, udaraca ili mekanih mesta. Nezreli avokado je tvrd, zreli blago mekan, a prezreli avokado nakon pritiska prstom po kori, ostaviće udubljenje. Ne kupujte prezreli avokado, ako niste sigurni, radije kupite tvrd, i ostavite da odstoji  na sobnoj temperaturi par dana do njegove dobre zrelosti. Kada ga isečete na pola, boja treba da bude zelena, i da se nežno preliva u  žutu boju oko semenke. Avokado čuvajte u zatvorenoj posudi na sobnoj temperaturi, dan, dva, do zrelosti, a ako ste kupili zreo avokado, čuvajte ga u frižideru (3- 5 dana).

Avokado se može zamrzavati, pre zamrzavanja oljušćenih kriški avokada, poprskajte ih limunovim sokom, kako se ne bi promenila boja voća.

Avokado je preporučen u ishrani beba, dece, trudnica,  i odraslih pobornika zdrave ishrane

Bebe vole avokado! Avokado možete uvesti u ishranu bebe već od 6. meseca. Bebe uglavnom rado prihvataju avokado. Pokušajte da, umesto rafinisanih žitarica, bebi ponudite avokado za obrok. Može da se meša sa jabukom, breskvom, šljivom, bananom, a od 8 meseca čak i jogurtom. Možete ga dodati u termički obrađeno povrće, na kraju, pre serviranja … Bebi trebaju „dobre“ masti u ishrani za pravilan rast i razvoj mozga.

Share.

About Author

Comments are closed.