Drugi Trimestar i Ishrana

Drugi Trimestar i Ishrana

Drugi trimestar i ishrana trudnice, obeležava povećanje  apetita, a jutarnja mučnina se smanjuje.

Drugi trimestar i ishrana – Kakva ishrana treba da bude?

Šta je važno? Gvožđe  potpomaže i razvoj placente i fetusa i u drugom i trećem trimestru se  potrebe za gvođem udvostručuju zbog uvećanog volumena krvi. U trudnoći može doći do anemije zbog nedostatka gvožđa, kao i megaloblastne anemije zbog nedostatka folne kiseline. Savetuje se ishrana bogata vitaminom A, B6, C  i E, folnom kiselinom, flavonoidima, gvožđem,manganom, cinkom i esencijalnim masnim kiselinama.

vitamini B grupe, E i D, gvožđe, magnezijum,

Šta je važno u ishrani u drugom i trećem trimestru?

U ovom periodu značajni su vitamin D i omega-3 masne kiseline, koje su neophodne za razvoj bebinog mozga i očiju. Riba i plodovi mora su njihov najbolji izvor. Riba je, takođe, savršen izvor joda. Početkom četvrtog meseca, bebina tireoidna (štitna) žlezda počinje da funkcioniše i stvara sopstvene hormone. Zbog toga joj je neophodan jod. Neophodno je svakodnevno unositi vitamin C.

Energetski unos u toku dana

Ugljeni hidrati treba da obezbede najveći deo energetskog unosa u toku dana, negde oko 60 odsto. Poželjno je da to budu složeni ugljeni hidrati iz voća, povrća i žitarica, a da se izbegavaju prosti ugljeni hidrati iz slatkiša. Žitarice od celog zrna i proizvodi od žitarica (integralna brašna, ražani  hleb, testenine, kačamak, pirinač)  uz povrće najbolji su izvor dijetalnih vlakana. Dijetna vlakna održavaju sitost, zadovoljavajući nivo šećera i masnoća u krvi i održavanje optimalne telesne težine. Dobar izvor ugljenih hidrata i proteina predstavljaju mahunarke (pasulj, grašak, boranija, sočivo, leblebija, soja) i koštunjavi plodovi (lešnik, badem, orah).

drugi trimestar i ishrana
Losos i tuna, poželjni na trpezi trudnice

Vitamini i minerali su veoma važni

Optimalan sadržaj vitamina i minerala (vitamini B grupe, E i D, gvožđe, magnezijum, selen, omega 3 masne kiseline) obezbeđuje razvoj i očuvanje zdravlja kako trudnice tako i bebe. Preporučene količine su 2 do 3 kriške integralnog hleba na dan i porcija pahuljica (ovsene, ražane, pšenične, ječmene) ili porcija testenine. Izbegavajte hleb od belog brašna, birajte peciva i testenine napravljene od celog zrna žitarica. Na vašem jelovniku neka bude barem dva puta nedeljno integralni pirinač jer je najbolji izvor dijetnih vlakana i najsigurniji način da se spreči opstipacija koja je veoma česta u toku trudnoće.

Endokrinolog. Šef Jedinice za ishranu i prevenciju metaboličkih poremećaja Klinike za endokrinologiju KCS. Autor knjiga i publikacija o mediteranskoj ishrani.
Preporučujemo vam...
Kako hranimo bebu
12 razloga za komunikaciju – Kako hranimo bebu?
Kako hranimo bebu? Da li komuniciramo sa bebom ili koristimo „digitalnu dadilju“ tj. telefon ili tablet?Kako hranimo bebu?Nisam pronašla studiju koja istražuje  procenat roditelja koji  hrani dete uz pomoć „digitalne dadilje“tj. omiljenog sadržaja za decu na telefonu/tabletu ali bi bilo zanimljivo istražiti. Da li ste se nekada pitali da li…
sunce je plavo
Sunce je plavo!
Sunce je plavo? Da li ste znali da spektar sunčevog zračenje ne podrazumeva samo ultra ljubičasto i infra crveno zračenje? Deo sunčevog spektra koji je veoma značajan, a koji je sve više u fokusu naučnika je upravo PLAVA SVETLOST – deo vidljivog spektra sunčevih zraka.Sunce je plavo!Poznata nam je plava…