Kako se menja unutrašnji svet šestogodišnjaka – 14 veština

svet šestogodišnjaka

Sadržaj

Razvoj šestogodišnjaka je specifičan a svet šestogodišnjka dobija nove obrise i značenja. Ovo je period kada se veoma mnogo toga menja u dečijem razvoju. Menja se način, kako razmišljaju i razumeju tako i fizički mogu učiniti sve više.

Unutrašnji svet šestogodišnjaka –  Kako dete misli i razume sa šest godina?

Od 6. do 7. godine, mašta i apstraktno razmišljanje mogu biti veoma zabavni za dete. Apstraktno razmišljanje znači da dete razume stvari koje ne postoje u sadašnjosti ili se ne mogu dodirnuti.

svet šestogodišnjaka

Kako šestogodišnje dete vidi sebe?

Kako je dete sa ljudima oko sebe u velikoj meri određuje šta dete misli o sebi. Ako se prema detetu postupa sa poštovanjem i afirativno, detetu je lakše da  misli dobre stvari o sebi. To, zauzvrat, može učiniti dete hrabrijim i odvažnijim. A onda može dobiti više pozitivne pažnje od onih oko sebe. Shodno tome, dete može završiti u začaranom krugu ako je izloženo stalnoj kritici i negativnoj pažnji.

Dete treba da proba šta voli i želi

Važno je da dete proba ono što može, voli i želi. To utiče na to kako dete misli o sebi. Takođe je važno da dete otkrije šta okolina voli, a šta ne voli, želi, a šta ne. Tako, što se prema samom detetu odnosi sa poštovanjem prema njegovoj volji. Ali i slušajući šta drugi žele i misle. Dete uči da je u redu misliti i želeti drugačije. Kako dete sazreva, važno je da pričate i pokažete da svi misle drugačije. I deca i odrasli. I da je to u redu. Pricajte o emocijama, imenujte ih.

U ovom uzrastu mnoga deca mogu početi da izražavaju svoj bes rečima, a ne delima. Možete pomoći detetu tako što ćete pokušati rečima preneti ono što se čini da dete oseća. Naprimer: “Čini se da si tužan”.

Ne ismijavajte se, ne pretvarajte se, ne omalovažavajte ili objašnjavajte šta dete oseća. Ono što dete doživljava je stvarno i važno i deo je načina na koji dete misli i razmišlja o sebi.

svet šestogodišnjaka

Faza u razvoju i odrastanju ’’magično razmišljanje’’

U ovom periodu deca imaju jednu fazu u svom razvoju i odrastanju. Sakupljanje različitih stvari je uobičajeno i dete može provesti dosta vremena u organizovanju. Ali i rangirajući svoje kolekcije. Takođe je uobičajeno da neko vreme ima jedno ili više interesovanja o kojima dete želi da zna sve. Naprimer, to mogu biti činjenice o svemiru, o dinosaurima ili eksperimentima. Ili, istraživanju kako različite stvari funkcionisu.

Uobičajeno je da deca misle da uvek moraju raditi određene stvari određenim redosledom. Mnogo puta i na potpuno isti način. To može biti način pokušaja da se stekne kontrola u svetu. Koji dete doživljava kao promjenjiv i pomalo nepredvidiv.

Takozvano ’’magično razmišljanje’’ je uobičajeno u ovom uzrastu. Naprimer, dete može verovati da će se dogoditi nešto strašno ako ne učini/ ucini ili ne kaže/kaze nesto na određeni način.

svet šestogodišnjaka

Kako dete percipira vreme?

Deca od 6 godina često razmišljaju o tome koliko je sati i počinju razumeti kako su različite stvari povezane. Možete dobiti pitanja o tome koliko je sati ili o različitim danima i godišnjim dobima. Deca u ovom uzrastu lakše razumiju razliku između prošlosti, sadašnjosti i budućnosti. Takođe i između kratkog i dugog vremena.

Dete upoređuje sličnosti i razlike. Shvata i šta znače pojmovi kao što su veći, najveći, manji, najmanji, najlakši i najteži. Neka deca u ovom uzrastu mogu vam ispričati detalje o svom danu. Druga se ne mogu setiti šta su ručali tog dana i to je potpuno prihatljivo.

svet šestogodišnjaka

U uzrastu od 6-7 godina uobičajno je da dete ima sledeće veštine

  • Razume i misli da je dobro sarađivati ​​sa drugima.
  • Testira svoju sposobnost takmičeći se sa drugima.
  • Počinje da razume kako ga drugi doživljavaju.
  • Koncentriše se na duže vremenske periode.
  • Ume da i sačeka svoj red, strpljenje.
  • Raspravlja sa drugima, ali i dolazi do rešenja.
  • Ima svoje mišljenje i svoja interesovanja.
  • Razlikuje boje.
  • Prepoznaje brojeve i slova.
  • Lepo drži olovku ili bojicu.
  • Može da kopira neki vaš pokret olovkom, naprimer prepisivanje nekih reči.
  • Neka deca, prepoznaju slova, pišu ih, spajaju po dva slova u čitanju.
  • Umeju da prate pravila neke igre koju igrate, recimo ’’Čoveče, ne ljuti se.’’
  • Ima pojam o vremenu. Razlikuje sadašnjost, prošlost i budućnost. Dan i noć.

Deca u ovom uzrastu imaju svoja interesovanja. Ovo je period kada je najteže prilagoditi im neku aktivnost ili igru. Igra ne treba da bude prelaka, jer ce deci biti dosadno. Ali, ni preteška jer će deca da se osećaju nesigurno u tome da li ce uspeti da savladaju igru, pa ce zato negodovati da učestvuju.

svet šestogodišnjaka

 

Ono sto je olakšavajuće, deca mogu sama da vam kažu, objasne, kroz reči i osecanja, šta žele i šta vole. Pratite interesovanja dece i tome prilagodite vaše igre i aktivnosti.

avatar
Završila je mnoga usavršavanja iz oblasti pedagogije, odgoja i nastave. Studirala pedagogiju u Göteborg, Švedska, gde je i zaposlena u Predškolskoj ustanovi za uzrast od 1 do 6 godina.

Podeli ovaj članak sa prijateljima

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Skype
Email
Oktal - Multimam Jan24 Side
Esensa DevitinD3k1
Esensa Propomint
Femibion
Femibion
Femibion 2
Femibion 1 i 2
Femibion 1 i 2
Dynamic.rs
Dynamic.rs
Najnoviji članci

Propomint – Bez bola u grlu kod dece i odraslih na prirodan način

Veliki kašalj ili pertusis – 3 faze bolesti

Kako se menja unutrašnji svet šestogodišnjaka – 14 veština

6 razloga zašto dete treba voditi u kupovinu

Mogućnosti drugog porođaja, ako je prethodni bio carskim rezom

Preporučujemo vam...

Propomint sprejevi za grlo za decu i odrasle je tu, da budete bez bola u grlu na prirodan način. Propolis je jednostavno prirodno rešenje koje pomaže u prevenciji ali i...

Veliki kašalj, hripavac ili magareći kašalj, pertusis ili „bolest 100 dana“ je veoma zarazna bolest. Ovu opasnu bolest uzrokuje bakterija Bordettela pertusis (BP). Veliki kašalj ili pertusis može da izazove...

Mnogo je razloga zašto dete treba voditi u kupovinu, iako se roditelji premišljaju… Neki roditelji su u dilemi kada dobiju decu da li da ih povedu sa sobom kada idu...

Kako potvrđivanje detetovih signala u igri unapređuju detetu komunikaciju? Šta signali predstavljaju za dete a šta za roditelje? Možemo reći, da je potvđivanje detetovih signala, ključ podsticaja i razvoja govora...