Slikanje i harmoničan razvoj dece su u sprezi. Likovno izražavanje deteta je značajno za razvoj deteta. Tako deca podstiču kreativnost, usvajaju znanja, komunikativnost, imaginaciju, senzitivitet, pamćenje…
,,Nemam dara ni za izgovorenu ni za pisanu reč, naročito ako moram da kažem nešto o sebi i svom radu . Jedina stvar koju treba da uradi svako ko želi da sazna nešto o meni kao umetniku je da pažljivo posmatra moje slike i pokuša da otkrije ko sam ja i šta želim da uradim. „ – Gustav Klimt

Koji je značaj likovne umetnosti za razvoj deteta?
U ranom detinjstvu likovna umetnost i likovno izražavanje deteta govori nekada i više od reči i slova. Umetnost oplemenjuje i nudi različite oblike izražavanja kod mališana. Tokom prvih godina odrastanja deca kroz umetnost već podstiču kreativnost, usvajaju znanja, komunikativnost, imaginaciju i senzitivitet. Razvija se sposobnost za opažanje oblika, boja, veličina u prirodi. Takođe, vizuelna umetnost utiče na pamćenje i povezivanje opaženih informacija kod dece.
Koje su faze likovnog sazrevanja do 7.godine života?
Crtež, otisak boje, reagovanje na boje , oblikovanje i najjednostavnijim materijalima , kao i samo posmatranje likovnih dela uz priču roditelja podstiče razvoj likovno-apercijativnih sposobnosti (percepciju i recepciju).
Roditelj bi trebao pri radu sa decom prepoznati procese u likovnom izražavanju:
-Spoznaja okoline i razvoj saznanja o njoj;
-Razvitak psihomotorike ruke , šake i prstiju;
-Ovladavanje instrumentom rada (olovkom, četkicom, plastelinom…)
-Potreba i sposobnost prikazivanja okoline od simbolizacije, preko prikazivanja onog što dete zna o okolini, do izražavanja onog što stvarno može videti u svojoj okolini.
U kom periodu je faza simbolizma kod dece?
Faza dečijeg izražavanja osnovnim simbolima traje do 4.godine života. Složenim simbolima deca se izražavaju od 4. do 5. godine starosti. Od pete godine života deca razvijaju intelektualni realizam – počeci apstraktnog mišljenja, predstavljanje složenih likovnih problema, bogatije i raznovrsnije iskazivanje emocija.
Da li likovnoj umetnosti treba pristupiti kao zabavi?
Značajna je spontana zainteresovanost deteta. Svaki likovni rad trebao bi da bude odraz želje za igrom likovnim materijalima. Roditelji radeći sa decom na području likovnog vaspitanja moraju voditi računa da je tehnika koja se daje deci prikladna uzrastu i laka za rad. Mogu se koristiti različite tehnike: boje za slikanje prstima, tempere, vodene boje, kreda, olovka, pastel, drvene bojice, flomasteri, plastelin, glina, pesak… Likovni potezi u ranom detinjstvu su najiskreniji i važni za uzajamno shvatanje deteta i posmatrača dečijeg stvaralaštva.
Slikanje i harmoničan razvoj dece
Deca odgovaraju na umetnost u holističkom maniru, reakcije su trenutne, ekpresivne , dok razumevanje umetnosti zahteva neke misaone procese, koji idu iznad faze poteza donetih na brzinu. Potrebno je dopustiti detetu da sponatano i iskreno stvara likovne poteze i estetsko mišljenje. Treba poštovati dečija sećanja, životna iskustva i maštu. Značajno je dečije izažavanje porodice, ljubavi, strahova kroz likovni rad.