Šta Dete Ume u Trećoj Godini?

Šta ume dete sa tri godine, šta raditi sa detetom i šta da vas zabrine?

Šta dete ume u trećoj godini, šta da radite sa detetom? Šta treba da vas zabrine?

Kako teče psihovotorni razvoj u trećoj godini?

Dete je u trećoj godini je veoma aktivno, voli penjalice, kutije u koje ulazi i izlazi, vozi tricikl, može da hoda u stranu i unazad. Velike su varijacije u motoričkim aktivnostima- bacanje, hvatanje, šutiranje lopte, vožnja bicikla, penjanje i druge kompleksne radnje. Velike su individualne varijacije u tempu, intenzitetu, oprezu. Ove individualne razlike utiču i na kognitivni i emocionalni razvoj.

Dete počinje da prepoznaje slova, spretnije drži olovku. Pokušava da crta krug. Ume da drži makaze. Govor je dobro razvijen, nekada je brzina na račun razumljivosti. Ponavlja i peva uspavanke. Drži se za majku. Ima omiljenu igračku ili ćebe. Buni se tokom hranjenja. Počinje da pomaže u oblačenju i svlačenju.

Desnorukost ili levorukost obično se uspostave do 3.godine.

Malo dete najveći deo vremena provodi u igri i ona je od posebnog značaja za njegov razvoj. Kroz igru dete otkriva svet i ostvaruje svoj zamišljeni svet, uči da razume svet oko sebe, da deluje na njega, da sarađuje i da stvara zajednički svet sa drugima. Kroz igru dete izražava ali istovremeno i razrešava svoje strahove, ljutnje, skrivene želje.

Razvoj deteta u trećoj godini

Razdoblje  “zašto”  Razdoblje “šta je to”

O kojem je dete želelo da mu objasnite kako se određena stvar naziva je već prošlo. Sada nastupa razdoblje “zašto”. Bezbrojna pitanja su za vas naporna, ali su odgovori za dete vrlo značajni. Time i vi dopunjujete svoje znanje i razumevanje. Naravno, biće i mnogih “zašto” na koje nećete znati odgovor. U takvim slučajevima je važno da ne odgovorite sa “zato što je to tako”, nego da detetu objasnite da ne znate odgovor. Odgovor možete zajedno potražiti u knjizi. Potrudite se, iako ste od beskonačne radoznalosti već jako umorni!

Šta ume dete od tri godine

  • samostalno hoda, trči, penje se, skače
  • zna svoje ime i godine
  • imenuje boje
  • pita i odgovara na pitanja
  • zna jednostavne recitacije i pesmice
  • sluša priče sa pažnjom i postavlja pitanja
  • pokazuje osećanja
  • ume da precrta krug i krst
  • zakopčava veliku dugmad
  • može da ponese posudu sa vodom na veću udaljenost bez prosipanja
  • samostalno jede
  • pere i briše ruke samostalno, pere zube uz pomoć
  • kontroliše mokrenje

Kako Stimulisati Govor u Uzrastu od Prve do Druge Godine (4)

Šta da radite sa detetom

  • čitajte knjigei gledajte slike sa detetom
  • slušajte dete, odgovarajte na njegova pitanja
  • tražite da imenuje i pokaže delove tela
  • obezbediti detetu kreativne igračke i materijale
  • učite dete pozitivnom ponašanju i nagraditi ga
  • postaviti jasne granice; ne kažnjavati dete fizički ni verbalno
  • dajte mu jednostavne zadatke (npr.da vrati igračke na mesto posle igre)
  • omogućite mu da se igra sa drugom decom
  • ograničite gledanje televizije, naročito scena nasilja
  • dete treba da dobije sopstveni pribor za jelo, podsticati ga da jede samostalno
  • pomozite mu da se samostalno oblači, koristi toalet, pere ruke, češlja se
  • DOZVOLITE DETETU DA LIČI NA SEBE, NE NA VAS!!

Malo manje spretna deca 

Naravno, postoje i deca koja motorički nisu previše spretna. Neki u motoričkom razvoju malo kasne, ali postoje i deca koja nikada ne postanu spretni pa su i kao odrasli prilično nespretni. Važnu ulogu ima nasleđivanje. Deca mogu da postanu nespretna i kada su umorna, bolesna, tužna ili zabrinuta.

Neki roditelji su toliko brižni da žele da urade sve za dete i umesto deteta. Takva deca uopšte nemaju priliku da razviju svoje sposobnosti kod svakodnevnih aktivnosti. Detetu možete da pomognete time što ćete mu dozvoliti da radi samostalno stvari koje želi, odnosno koje bi u tom razdoblju već trebalo da uradi. Neka se dete penje po spravama za igranje, vi samo pazite da ga u pravo vreme uhvatite ako počne da pada. Neka samo jede supu, sto ćete obrisati kasnije, još bolje je da ga samo obriše. Neka se samo obuče, dajte mu jedino dovoljno vremena.

Šta treba da vas zabrine

  • Dete ne uspostavlja prijateljstva
  • Ne učestvuje u igri sa drugom decom
  • Nerazumljivo govori
  • Ima teškoća u korišćenju olovke i bojica

Ukoliko vas ove ili druge poteškoće kod vašeg deteta brinu potražite pomoć stručnjaka!

U svakom trenutku vodite računa o bezbednosti deteta, bilo da se nalazi u poznatom kućnom okruženju ili napolju! U ovom uzrastu sve više treba voditi računa i o bezbednosti deteta u saobraćaju!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email
Pedijatar Šef je Neonatološkog odeljenja u Bolnici za ginekologiju i akušerstvo KBC „Zvezdara“. Član je Republičke komisije za podršku dojenja, porodične i razvojne nege novorođenčeta i spoljašnji ocenjivač Agencije za akreditaciju zdravstvenih ustanova.
Oktal pharma - Dianatal
Oktal pharma - Migrea
Oktal pharma - EvaQu
Oktal pharma - Avene
Oktal pharma - Multi-Gyn ActiGel
Oktal pharma 2 - Exomega (A-derma)
Oktal pharma 2 - Sinomarin
Oktal pharma 2 - Otikon
Enterosgel
Oktal pharma 2 - EvaQu Kids
Oktal pharma 2 - Protect (A-derma)
Oktal pharma 2 - Vitamil
Gravidon-A
Antimetil
App - Prva godina mame i bebe
App - Sve o porođaju
Preporučujemo vam...
Određena detetova ponašanja nisu poželjna.
Kako pomoći detetu da promeni svoje ponašanje?
Kako pomoći detetu da promeni svoje ponašanje? Određena detetova ponašanja nisu poželjna. Roditelji ih ne odobravaju i žele da ih koriguju kod svog deteta.Zelimo korigovati dečija ponašanja a ne deteVažno je uočiti ovo mesto- želimo korigovati dečija ponašanja, a ne dete. Ako ovako vidimo situaciju onda ćemo se usmeriti u…
Opadanje kose zbog Corona virusa
Opadanje Kose i Corona Virus
Svakim danom se broj ranih i kasnih simptoma Corona virusa povećava, između ostalog Corona virus zahvata i kožu i kosu.Opadanje kose zbog Corona virusa  je učestalo?Značajno, difuzno opadanje kose nakon infekcije Corona virusom se beleži kod oko 30% pacijenata, to su uglavnom pacijenti koji su razvili srednje tešku i tešku…