Igre Deteta od 2. do 3. Godine

1

Koje igre stimulišu razvoj deteta od 2. do 3. godine? Evo predloga!

Vaše dete  ima dve godine,  trči, penje se, šutira loptu i stalno je aktivno, a vi ste u panici da mu se nešto neprijatno ne dogodi. Opustite se, njihov razvoj je na pravom putu i u pokretima je ključ motoričkog, kognitivnog i govorno-jezičkog razvoja.

Predlozi igara logopeda za razvoj dece od druge do treće godine (3)

Mali istraživači!

To je put na kome dete istražuje predmete, dovodi ih u međusobnu vezu a vi budite u pripravnosti da mu obezbedite dovoljno materijala za bezbrižnu igru koja ga vodi putem razvoja:

  • Uzmite veliku kutiju u koju ćete se sakriti. Napravite rupice na kutiji (različitih boja i oblika) i pokažite kako može da uparuje boje i oblike, ubacije ih unutra, dok ste Vi u kutiji. Osmislite igru napada a Vi nemate gde, u klopci ste.
  • Uzmite perle različith oblika i veličina i strune za pecanje, pravite zajedno ogrlicu za Vas, kucu, medu.
  • Napravite stazu od katrona kojom će hodati, a da ne upadne u jezero koje je svuda oko staze. Motivišite Vaše dete da hoda stazom i pronalazi razne predmete. Predmete možete sakriti pod jastuk ili papir i da ih ubacije u korpu koja je kod Vas.
  • I još:

  • Napravite prepreke na stazi koje se moraju preskakati i motivišite dete da je na kraju staze omiljena životinja-predmet u opasnosti a on je neustarišivi vitez (ili princeza),  koji će joj pomoći.
  • Uzmite 4 plastične tegle i probušite poklopac, (naprvite krug i ravnu liniju), dajte detetu žetone i štapiće u različitim bojama i pokažite mu kako da klasifikuje npr. ovde je park gde se igraju žuti štapići a u ovoj crveni krugovi…. Hajde da im pomognemo kako bi imali više drugara.
  • Napravite oblik glave od kartona i isecite pojedine delove oči, uši, usta, stavite na pod isečeni oblik glave i motivišite dete: “upomoć ja ništa ne vidim, gde su moje oči, gladan sam daj mi usta, hoću da jedem“ i pomozite detetu da nađe delove tela koji nedostaju.
  • Stavite stolice u krug da naslon  bude okrenut ka unutra i igrajte se jurke, Vi bežite a dete vas juri, kada je blizu Vi se popnite na stolicu pa nastavite da bežite, motivišite ga da se popne a vi skočite. Recite da je na jednoj stolici sakriven njegov omiljeni predmet i da mora polako da hoda kako ga ne bi uplašio a onda ga ubrzajte – pa opet polako.

Predlozi igara logopeda za razvoj dece od druge do treće godine (4)

 

Pri ovim igrama

Pri ovakvim igrama govorite glasno pa tiho, hodajte brzo pa polako, nosite nešto teško i spustite se do poda od težine pa lako, hodajte uspravljene glave, izvucite ispod tepiha nešto mokro ili ljigavo pa suvo i pravite prenaglašene grimase lice koje odgovaraju emocijama imenujući kakvo je nešto.

 

  • Takmičite se ko više kockica ubaci u 2 kutije, jedna je vaša, pa upoređujete ko ima više kockica a ko manje.
  • Učite dete da sluša, recite da je u stanu Petar Pan i da morate da zatvorite oči i pokušate da ga čujete: opisujte sa detetom šta čujete, recite: ja čujem zujanje kompijutera, čujem auto napolju šta ti čuješ… nešto je šušnulo pored stola, ispod stolice, iza kreveta i tražite Petra Pana.
  • Uzmite jedan džak i ubacite predmete različite veličine, teksture, namene i igrajte se pogađanja.

„Nešto sam napipala meko je, malo je, da li je to zeka, ima duge uši,  hajde ti da staviš ruku unutra, možda pogodimo ko je to?“

  • Idite kod stolara i zamolite ga da vam napravi različite oblike od drveta (pravougaonik, kvadrat, trougao, krug) i podelite uloge pri gradnji. „Hajde da napravimo veliku kuću ko će šta da radi, mogu li ja da ti donosim male kocke, a šta ćes ti da radiš?“
  • Ubodite štapiće različith boja u karton i pokušajte sa olovkom da spojite iste boje štapića. „Moramo zeku da odvedemo do kuće, on je došao u žutu kućicu kod mame i njegova je žuta, hajde da je nađemo i odvedemo zeku.“ Dete ne mora da imenuje boju ali može da prepoznaje isto i uparuje iste predmete, oblike.
  • Isecite krugove od kartona i skakućite sa jednog na drugi kao zeka, ispod svakog kruga može biti jedna slika koju će dete da imenuje i kaže čemu služi predmet na slici. Npr. Nasao sam jabuku, jabuku jedemo…i ide dalje dok ne otkrije šta se nalazi ispod svakog kruga.
  • Uhvatite dete za noge kako bi hodao na rukama i sklanjao prepreke na koje nailazi sa strane. Imenujte i glumite pri svakoj aktivnosti.

Imenovanje je važno

Muzički program za bebe

Imenujte vašem detetu šta radi, kuda se kreće i gde se nalazi, podstaknite ga da imenuje svoje namere i da vam objašnjava šta radi, priključite se njegvoj zamišljenoj igri i postepeno uvodite predlog igre ali vrlo oprezno jer je važno stimulisati kreativnost deteta u ranom uzrastu.

Share.

About Author