Stimulativne igračke podstiču razvoj i maštu, uče o svetu koje okružuje dete i dete bolje upoznaje sebe. Igračke i igre su važne.
Stimulativne igračke i igre za psihomotorni razvoj deteta od 2. do 3. godine
Od druge do treće godine deteta, igre „kao bajagi„ su u punom razvoju. Ove igre podstiču razvoj mišljenja, povezivanje misli i ideja sa osećanjima. One vode razvoj ka proširivanju interakcije sa drugima, osvajanju polja realnosti (gde se sada uključuju i drugi). Isto, i pojavi kooperativne igre. Zato ih je veoma važno podsticati, proširivati i navoditi dete da razvija nove ideje, sposobnost imaginacije i predviđanja. Ovakav oblik igre koristan je i za razrešavanje različitih konfliktnih situacija. I razumevanje različitih odnosa i pojava sa kojima se dete svakodnevno susreće.
Mali građevinari – igračke stimulativne za psihomorotni razvoj
Pored ovih igara deci su zanimljive i igre koje zahtevaju kombinovanje predmeta. I koje vode pojavi konstruktivne igre: građenje pomoću kocki, igre plastelinom, peskom, vodom, bojom i papirom.
Tokom igre deteta razvija se kreativnost. Otkrivaju se interesovanja i zbog toga je presudno da roditelji ne pokušavaju da nameću pravila ili da ograničavaju detetovu slobodu u igri. Mora da postoji preraspodela uloga u igri gde roditelj mora da izgubi oreol šefa. Već da postane nenametljivi zabavni sporedni glumac! Dete ima glavnu ulogu! („Drvo učenja” Stenli i Nensi Grinspen)
TV i video igrice ograničeno
Roditelji bi trebalo da postave granice na korišćenje televizije i video igrica koji danas zauzimaju veliki deo slobodnog vremena dece. Da se potrude da nađu svoje mesto u igri svog deteta i da u tim trenucima zaborave na probleme. I da budu maštoviti i kreativni zajedno sa njima. Danas postoje mnoga uputstva, saveti i obuke roditelja za način igre. Mi predlažemo par fundamentalnih saveta za ovaj uzrasni period.
Dete vodi igru a roditelji treba da urade tri stvari:
- Ne otimajte mu igru pretvarajući je u neku drugu.
- Izazivajte vaše dete da bude kreativno i spontano.
- Proširujte radnju i interakciju kako bi njome bila obuhvaćena sva ili gotovo sva njegova čula i motoričke veštine. A uz to i emocije.
Na taj način dete postaje kreativno, ljubopitljivo i spontano, a od toga ono intelektualno i emocionalno napreduje. (Stenli Grinspen).