Značaj igre u razvoju deteta od 1. do 2. godine

Značaj igre u razvoju deteta od 1. do 2. godine

Sadržaj

Značaj igre u razvoju deteta od 1. do 2. godine je veliki, zato je potrebno birati stimulativne igračke i igre. Od prve do druge godine, dete je još uvek u senzomotornom stadijumu razvoja, tako da svet oko sebe otkriva pomoću svojih čula .

Značaj igre u razvoju deteta od prve do druge godine

Svet oko sebe otkriva pomoću svojih čula (vid, sluh, dodir, ukus, miris, čulo ravnoteže, proprioceptori) i motoričkih veština koje se u ovom periodu intezivno razvijaju (hod, trčanje…).  Dete počinje da hoda i govori, postaje samostalno, ide gde želi. Zna koje igre voli a koje ne.

Značaj igre u razvoju deteta
Igračke muzički instrumenti su sjajan podsticaj za dete u ranom razvoju. Dete oponaša ponašanje odraslih. Voli muziku, pevajte detetu, vaš glas je zanate, za njega najlepši. Veoma je važno da u ovom uzrastu ima svoj ustaljeni ritam odlazaka na spavanje, vremena kada jede, svoje sitne rituale. Tako i svoje vreme za igru!

Javljaju se i igre „kao bajagi „ (simboličke igre). Najčešće su to igre u kojima dete hrani sebe ili druge, spremaju jela, ljuljaju lutke… Tokom ovih igara deca se dosta oslanjaju na imitaciju svakodnevnih aktivnosti koje vide i koje ih učimo. Česte su i druge zajedničke igre sa odraslima i decom. Kao, uzajamno imitiranje, sakrivanje, glasovno-govorne igre, davanje i uzimanje, i složene igre predmetima i igračkama.

Razvoj opažanja u drugoj godini

U ovom periodu takođe počinju igre koje razvijaju sposobnost opažanja, uočavanja razlika i sličnosti među predmetima i razvijaju mišljenje: razvrstavanje predmeta po nekim obeležjima (prema obliku, boji, veličini), umetanje predmeta u odgovarajuće otvore, ponavljanje zvukova…

Zbog toga bi bilo idealno kada bi roditelji nabavili jednostavne drvene umetaljke sa 3 do 4 pojma, krupne perle koje se nižu na štap, velike kocke raznih boja, te kroz upotrebu ovakvih igračaka stimulisati detetov razvoj sposobnosti usvajanja novih pojmova, sposobnost klasifikacije po boji, veličini, sposobnost razumevanja naizmeničnosti u igri (ja, pa ti, pa tata ….), sposobnost da se čeka na svoj red, razvoj pažnje i finih motornih sposobnosti.

Značaj igre u razvoju deteta
Dete otkriva svet preko svojih čula. Korišćenje pribora za jelo, olovki i bojica podstiče razvoj fine motorne spretnosti. Dajte  detetu predmete koje može da slaže na gomilu i da ih stavlja u kutije i vadi iz njih. Dete pokazuje pojedine slike i predmete koji se imenuju…

Igre stimulativne za razvoj govora u ovom uzrastu

Lingvalna faza kod deteta počinje kada dete izgovori prvu reč, tj.grupu glasova koja ima značenje.   Gledajte i slušajte dok dete priča, ponavljajte za njim reči, slogove i glasove i osmehujte se širom otovrenih očiju. Time ćete motivisati dete da govori i potvrdite da to što radi je u redu i dobro. Dete lako uči govor putem kraćih pesmica i razbrajalica, igre skrivalice i jurke u parku ili u stanu. U ovom uzrastu dete uglavnom razume verbalno obraćanje i poseduje veliki broj reči u pasivnom rečniku. Uživa u interakciji sa bakom/dekom, mamom/tatom, voli da se zabavlja i igra.

U svakom slučaju, činjenica da se govor uči imitacijom kao i svako drugo ponašanje. Neophodno je  ponavljanje onog što dete kaže i kako zaista treba da zvuči. Sluh deteta u tom uzrastu je osetljiv za govor i ukoliko smo izloženi okruženju gde je verbalizacija učestalija, veća je verovatnoća da će se govor pre pojaviti kao vid verbalne komunikacije.

Znacaj igre u razvoju deteta
Rečnik deteta je bogatiji, imenuje osobe i predmete… Izgovara dve ili više reči koje iskazuju celu misao („mama pa-pa“). Radite na stimulaciji govora deteta. Dete uživa u jednostavnim pričama i pesmama.

Između 15-18 meseca dete poseduje između 20 i 50 reči kojima saopštava potrebu/zahtev i imenuje osobe/predmete iz neposrednog okruženja.  U rečniku se prvo javljaju imenice pa glagoli a zatim se imenice i glagoli spajaju u kraće rečenice.

avatar
Onivač Ordinacije, sa više od 30 godina iskustva u radu sa osobama sa autizmom i drugim razvojnim poremećajima. Posvetila se radu s decom i mladima.

Podeli ovaj članak sa prijateljima

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Skype
Email
Oktal - Multimam Jan24 Side
Esensa Propomint
Gasimenti
Esensa DevitinD3k1
Femibion
Femibion 2
Femibion 1 i 2
Femibion 1 i 2
Femibion
Dynamic.rs
Dynamic.rs
Dynamic.rs
Najnoviji članci

Jezički razvoj dece i kategorizacija

Emocije i promene raspoloženja u trudnoći – 5 pomoći

Kako biti deo detetove igre a ne prekidati samostalnu igru

Anksioznost i depresija u trudnoći – Simptomi i faktori rizika

Nadutost u trudnoći i kako je rešiti

Preporučujemo vam...

Jezički razvoj dece zavisi i od sposobnosti dece za kategorizacijom.  Sposobnošću kategorizacije dete razvija način da grupiše misli, obradi informacije i opiše pojmove. Radom na kategorizaciji, podstičemo razvoj jezičkih veština....

Kako biti deo detetove igre a da ne prekidate samostalnu igru? Uvek govorim o tome koliko je samostalna igra deteta važna. Sa druge strane stalno ističem i koliko je roditeljska...

Kad kažemo roditeljstvo nekad i sad ne moramo da idemo mnogo daleko u prošlost kako bismo uočili bitne razlike. Dovoljno je da uporedimo period kad smo mi bili deca i...

Greške u vaspitavanju deteta su česte. Koliko puta smo čuli ovu roditeljsku “vaspitnu” poštapalicu. Ako budeš dobar mama/tata će ti kupiti to što voliš … Ako ne budeš dobar …...