Podsticanje Psihomotornog Razvoja Dece od 3. Do 4. Rođendana – Četvorogodišnjaci

0

Psihomotorni razvoj odvija se spontano, predvidivim koracima, i roditelji zapažaju napredak u različitim oblastima razvoja.  Svako dete raste i stiče nove veštine svojim tempom.

U nekom trenutku dete može da prednjači u odnosu na vršnjake u jednoj oblasti, ali istovremeno može da kasni u drugoj oblasti u odnosu na vršnjake.

Razvoj motorike: stoji na jednoj nozi, šutira loptu, samostalne se penje i silazi stepenicama, vozi tricikl i bicikl sa pomoćnim točkovima.

Četvrtogodišnjaci i podsticaj psihomotornog razvoja (1)

Razvoj fine motorike: gradi kulu od 10 kocki, crta krug ili kvadrat, crta čoveka sa glavom, telom, rukama I nogama, koristi makaze, piše neka velika slova…

 

 

Razvoj govora: koristi rečenice od 5-6 reči, govor je razumljiv drugima, može da opiše šta mu se dogodilo, peva pesmice, može da prepriča priču

Saznajni (kognitivni) razvoj: zna ime i prezime, broji, imenuje neke boje, postaje svesno polnog identiteta, razume povezanost između pojava, igra se igre pretvaranja i igre uloga

Emocionalni razvoj: radoznalo je, sve samostalnije, sarađuje sa drugom decom; pokušava da reši konflikte

 Nenaslovljeni dizajn (42)Fizički je dete sada obično  vrlo aktivno, voli da hoda, trči, skače, penje se. Iskoristite ovu energiju i organizujte kad god možete odlaske u park, na igrališta, u prirodu; tokom zime vodite dete na neku sportsku aktivnost prilagođenu uzrastu.

Uključivanje u sportske aktivnosti  – Mnogi roditelji se u tom dobu odluče da upišu dete na različite sportske aktivnosti odnosno pitaju se kada je pravo vreme za upis na organizovano vežbanje. Obično su svi četvorogodišnjaci već dobro naviknuti na vrtić i njegova pravila (aktivnosti u grupama, prilagođavanje i poštovanje pravila,…) što je potrebno  i u sportskim aktivnostima. Uglavnom imaju potrebnu motoričku spretnost i prihvataju odsustvo roditelja za vreme treninga.

U istraživanju svoje kreativnosti i razvijanju mašte, deca ovog uzrasta vole da glume, smišljaju različite scenarije i priče. Vole da koriste stvari i rekvizite u igri. Njihova mašta je bujna, a scene koje smisle mogu ponavljati unedogled.

Beskrajna radoznalost – Četvorogodišnjak upotrebljava sve više reči i postavlja sve više pitanja. Počinje da shvata da za sve što se događa postoji razlog i želi da sazna koji je. Odgovori neka budu kratki i zanimljivi. Ako vam dosadi million  pitanja dnevno, pitajte dete šta ono misli o tome ili mu pokažite knjige i slike koje daju odgovor na njegovo pitanje.

Sa drugarima je najzabavnije!

Sa drugarima je najzabavnije!

Oponašanje roditelja – Roditelji su uzor deci, i zbog toga ih deca u igri često oponašaju. Deca rade stvari koje su videla da vi radite. Kuvaju, peglaju, devojčice se šminkaju, dečaci popravljaju kola, grade… Dete posmatra roditelje i trudi se sa razume uloge, i međusobne odnose roditelja. U njihovoj igri često  ćete  prepoznati vaše ponašanje, reakcije, reči i izraze. Dete vas stalno posmatra i “snima”, trudite se da vaše ponašanje ne bude u suprotnosti sa onim što detetu govorite i čemu ga učite.

 

 

Društveni kontakti – Dete sada više vremena provodi s drugom decom, a oni imaju velik uticaj na njega. Objasnite mu da različiti ljudi imaju različite želje i vole drugačije stvari i da ne moraju svi biti isti. Četvorogodišnjak može biti pomalo sebičan,; naučite ga deljenju stvari s drugima. Objasnite mu da što više bude delio s drugima, to će drugi više deliti s njim.

Razvijanje empatije – Četvorogodišnje dete počinje da pokazuje brigu za tuđa osećanja. Što dete više govori i razume o osećanjima i ume da imenuje različita osećanja, to je sposobnije da pokaže empatiju I da izrazi sopstvena osećanja.  U ovom uzrastu može se javiti ljubomora na vezu roditelja.

Share.

About Author

Comments are closed.