Yoga za trudnice – Rotacija i opuštanje ramenog pojasa

Rotacija i opuštanje ramenog pojasa

Rotacija i opuštanje ramenog pojasa je sjajna yoga vežba.  Učiniće da otklonite napetostu ramenom pojasu, produbite disanje i poboljšate pokretljivost celog ramenog pojasa.

Rotacija i opuštanje ramenog pojasa

Postavite prste šaka na ramena i spojte laktove ispred grudi. Pravite kružne pokrete laktovima. Sa udahom pokrenite laktove na gore i što više unazad, otvarajući grudni koš. Uz izdah laktovi se približavaju ka napred i opet spoje. Ponovite pokret pet puta unapred i pet puta unazad. Dišite duboko i smireno.

Koristi od ove vežbe:

  • Otklanja napetostu vratu i ramenima.
  • Poboljšava prokrvljenost i pokretljivost ramena.
  • Produbljuje disanje,

Rotacija i opuštanje ramenog pojasaRotacija i opuštanje ramenog pojasa

U trudnoći se pojačavaju bolovi u vratu i ramenom delu, ukoliko ste ih ranije imali, odnosno ukoliko ih niste imali, mogu se pojaviti u trudnoći. Ako nemate pravilno držanje tela, bolovi nastaju usled poremećaja centra težišta tela, zbog rasta bebe i stomaka tudnice, ali i rasta grudi… Grudi  se uvećaju i dolazi do  zatezanja  mišića koji se pružaju ka ramenima. Pokretljivost vrata na jednu ili obe strane može da bude ograničena i bolna. Povedite računa o tome da nosite dobar brushalter, radite vežbe svakodnevno i proverite koliko vam je udoban jastuk na kome spavate. Jastuk treba da  podupire glavu tako da se mišići ne grče dok spavate.

Korigujte držanje glave u odnosu na telo (kičmu), pogledajte položaj tela i glave u ogledalu!

Kada radite vežbe, radite ih polako, smireno i sporo, vežbe ne smeju da izazivaju bolove a mišići treba da budu opušteni. Napete mišiće najlakše možete opustiti laganom masažom vrata i ramenog pojasa (može pomoći vaš partner) i to je najprimerenije zagrevanje mišića pre vežbi.

Sama reč joga znači “ujediniti”, te ona uključuje vežbe koje su blagotvorne i za telo i za um. U jogi se primenjuju različite poze, tzv. asane, a centralne su tehnike disanja – pranajame. Svaka asana radi na različitim mišićima, zglobovima i telesnim sistemima. Filozofija joge podrazmeva da se svakodnevnim radom na telu vraća prirodni tok energije. Tako se poboljšava zdravstveno stanje i utiče na olakšanje stresa. Istovremeno se organizam tonificira, tj. jača.

Može li Yoga da pomogne u trudnoći, na porođaju i kako?

Joga može da pomogne u trudnoći, prilikom porođaja i u periodu nakon porođaja. Ukoliko se sigurno primenjuje, može pobošljati zdravstveno stanje i majke i bebe. Joga koja se sprovodi pre porođaja naziva se prenatalna.

Ko ne sme da radi yogu?

Važno je da li postoje neke kontraindikacije. Potrebno je  mišljenje lekara koji vodi trudnoću.  Problemi mogu nastati kod trudnica kod kojih postoji rizik od prevremenog porođaja. Takođe,  fizijatra, ukoliko je trudnica ranije imala problema s koštano-zglobnim sistemom, naročito kičmom ili ligamentima. Konsultovati i kardiologa u slučaju oboljenja srca. Nekada se u rizičnim situacijama mogu primenjivati samo vežbe disanja. U svakom slučaju, potrebno je pratiti osećaj koji vežbe izazivaju u telu.  Radite ih samo do granica prijatnosti, jer je svaki organizam drugačiji.

Sertifikovani instruktor hatha, kundalini i prenatal yoge. Vlasnik i joga učitelj u ADI SHAKTI yoga studio.
Preporučujemo vam...
mama koja pravi Tihe knjige
Tamara Jeremić, kreativna mama koja pravi Tihe knjige
Naša kreativna mama koja pravi Tihe knjige, po struci je diplomirani ekonomista EKOF-a. Kreativac, i vlasnica jednog malog biznisa po imenu Kreativna Iglica.Mama koja pravi Tihe knjigeMožda će i vama biti inspiracija Tamara Jeremić? Možda i vi oslušnete svoje skrivene talente? I dopustite im da vas pokrenu i promene život.…