Ishranom Protiv Umora u Trudnoći

0

Mnoge trudnice osećaju bar u jednom periodu trudnoće umor. Da li je količina i vrsta hrane u obroku od značaja?Kako imati manji osećaj umora?

Može li hrana pomoći protiv umora u trudnoći?

Ako je u trudnoći prisutan umor, savetuje se ishrana bogata složenim ugljenim hidratima i dijetnim vrlaknima iz voća, povrća i žitarica koja karakteriše mediteransku ishranu, uz mlečne proizvode, a da se pritom izbegavaju prosti uhljeni hidrati iz  slatkiša. Savetuje se dovoljan unos vode i ceđenih sokova uz ograničavanje kafe. Osećaj umora i iscrpljenosti može da ukaže na malokrvnost, koja je čest uzrok prisustva umora.

Integralni hleb i sendvič sa avokadom ili jajima ( namirnice koje sadrže skoro sve što je potrebno!

Količina hrane u obroku je od značaja?

Jedite više manjih obroka tokom čitavog dana jer se male količine hrane mnogo lakše tolerišu nego veliki obroci.

Vodite računa o osnovnim principima pravilne ishrane – otklonite umor!

Osnovni principi pravilne ishrane koji važe za opštu populaciju, važe i tokom trudnoće . Svakodnevnom raznovrsnom ishranom omogućićete ravnomeran unos hranljivih materija potrebnih za razvoj bebe. Tokom trudnoće, pravilna ishrana doprineće da se vaša beba razvija i raste, a da se vi osećate dobro i odmorno. Kada trudnoću prate pojedina oboljenja (šećerna bolest, hipertenzija) ili nutritivni poremećaji kao što su gojaznost i pothranjenost, preporučuje se specijalna ishrana koja ima za cilj da umanji  rizike od pojave komplikacija koje bi ugrozile zdravlje i majke i ploda.

Ojačajte imunitet dobrom ishranom – imaćete manje osećaja umora!

U odbrani i jačanju imunog sitema od značaja su izbegavanje stresa, zdrav san, pravilna ishrana i primerena fizička aktivnost  (zdravi stilovi života).  Kako bi se odbrambena uloga pojačala, neophodna je i izbalansirana, uravnotežena ishrana, puna vitamina i minerala.

Sveže voće i povrće – Svakodnevno morate uzimate što više svežeg voća i povrća koji su bogati različitim vitaminima i mineralima. Vitami C je hidrosolubilni vitamin koji u različitim studijama pokazuje da smanjuje vreme trajanje infekcija, preporučana dnevna doza je 75 mg, za pušače 100 mg, a za trudnice do 120 mg.

Share.

About Author

Comments are closed.