Vitamin C Dragocen u Trudnoći

0

U trudnoći se potrebe za vitaminom C veća nego pre trudnoće i potrebe se povećavaju za oko 10 mg/dan.

Dnevna potreba za vitaminom C kod trudnica je najmanje 85 mg

Vitamin C (askorbinska kiselina) je značajan vitamin, antioksidans koji moramo svakodnevno unositi, obzirom da je esencijani nutrijent,  hidrosolubilni vitamin rastvorljiv u vodi i ne akumulira se  se u organizmu.

Zašto se smatra jednim od najznačajnijih vitamina?

Ovaj vitamin je značajan za pravilno stvaranje vezivnog tkiva, pomaže u zarastanju rana, rast kostiju, u crevima učestvuje u usvajanju gvožđa, neophodnog za stvaranje crvenih krvnih zrnaca.  Uzimanje C vitamina u dovoljnoj količini je važno za imunološki sistem, a onda i za druge brojne funkcije u organizmu. I majci i bebi je neophodan vitamin C da bi  fibrozni kolagen ostao zdrav, važan je u očuvanju tetiva, kostiju, hrskavice i kože. Takođe, snižava nivo holesterola u krvi.

Rezultati nekoliko studija ukazuju na vezu između niske koncentracije vitamina C u krvi i rizika pojave preenklampsije. Posebne koristi od suplementacije vitaminom C mogu imati trudnice koje puše, kao i trudnice koja nose više od jednog ploda, te trudnice kod kojih postoji nedovoljna zastupljenosti voća i povrća u ishrani.

Može li se preterati sa unosom vitamina C?

Ne, ne može se preterati sa unosom ovog značajnog vitamina, iako retko unosimo višak vitamina C, kada se to dogodi on se izbacuje iz organizma preko bubrega. Eventualno značajno prekomerno unošenje vitamina C može dovesti do kratkotrajne dijareje. Osobe pod stresom imaju veće potrebe za ovim dragocenim vitaminom.

Kada vitamin C gubi svoja svojstva?

Vitamin C je termolabilan vitamin i već na temperaturi preko 60 stepeni gubi svoju aktivnost. Posle  10 minuta kuvanja, na nižim temperaturama, čak i samo na pari,  gubi se 50% vitamina C.

Suva koža, sporo zarastanje rana i nastanak modrica, upala desni, lomljiva kosa u samo neki od znakova da nam nedostaje vitamin C. 

Koje su namirnice  su bogat izvor vitamina C?

Najbolji izvor je citrusno voće (limun, pomorandža, mandarina, mandora),kivi,  crna ribizla i drugo bobičasto voće, šipak, paradajz,  zeleno voće i povrće, peršun …

Upotreba C vitamina tokom trudnoće doprinosi jačanju imuniteta žene, poboljšava cirkulaciju, a nakon porođaja pomaže telu da se što pre oporavi, da se koža zategne, da raspoloženje majke bude stabilnije.

Share.

About Author

Comments are closed.