Žitarice i Zdrav Doručak za Dete

0

Detetu su za optimalan rast i razvoj, svakoga dana potrebne namirnice iz svih pet grupa: povrće, voće, žitarice, mleko i mlečni proizvodi i proteinska grupa (meso,riba, jaja).

U piramidi ishrane žitarice čine osnovu, što znači da su u svakodnevnoj ishrani zastupljene u većoj količini nego namirnice iz drugih grupa.

Važan je glikemijski indeks!

Žitarice konzumiramo kao hleb, testenine, cerealije za doručak, palentu, pirinač, kukuruz, kuskus i na razne druge načine, zavisno od navika porodice. Žitarice – pšenica, ovas, raž, ječam, proso, pirinač, kukuruz, spelta- su jedna od pet osnovnih grupa. Mogu biti integralne (kada se koristi celo zrno) ili rafinisane (prerađene). Žitarice sadrže najviše ugljenih hidrata, pa su pre svega izvor energije. Takođe sadrže dosta vlakana, gvožđa i vitamina B grupe, kojih ima najviše u integralnim žitaricama.

Kada biramo žitarice za ishranu dece i cele porodice, dobro je da znamo njihov glikemijski indeks. Glikemijski indeks meri kako brzo organizam dobija energiju iz ugljenih hidrata unetih hranom. Nizak glikemijski indeks obezbeđuje organizmu stabilno, kontinuirano oslobađanje energije tokom nekoliko sati, bez naglih skokova i padova vrednostui šećera u krvi. Ako vaše dete tokom dana jede više hrane niskog glikemijskog indeksa, to mu obezbeđuje bolju koncentraciju i energiju za dnevne aktivnosti, daje duži osećaj sitosti i tako sprečava preterani unos hrane i gojaznost.

Integralne žitarice imaju nizak glikemijski indeks, a osim ugljenih hidrata sadrže vlakna, gvožđe i vitamine- hleb i testenine od integralnog brašna, integralni pirinač, ječam, mekinje, prirodni musli.

Zdrav doručak –  Žitarice su idealan doručak za dete. Bogat ugljenim hidratima a siromašan mastima, ovakav doručak obezbeđuje   energiju i dobru koncentraciju tokom prepornevnih aktivnosti; obezbeđuje sitost i smanjuje želju za slatkim užinama.

Za dobar početak dana, zdrav doručak!

Žitarice se jedu hladne, pomešane sa mlekom ili jogurtom, ili tople – kao ovsene. Ovako spremljene, dovoljne su da zadovolje 20-30 odsto dnevnih potreba za mikronutrijentima, pa deca koja redovno za doručak jedu žitarice, u celini imaju zdraviju ishranu.

Izbor

Na tržištu postoji veliki izbor pahuljica za decu, ali nisu sve  za preporuku! Često sadrže šećer, zasićene masne kiseline ili so.  Obratite pažnju na to šta piše na deklaraciji „pahuljica“ i da deci kupujte samo one sa količinom šećera manjom od 5 grama na 100 grama proizvoda (5%). Ovakav savet nema smisla ukoliko dete doda kašičicu šećera u činiju sa „zdravim pahuljicama“, pa od početka učite dete da ovakvu hranu dodatno ne zaslađuje. Kašu „zasladite“ sa malo svežeg voća (borovnice, maline, banana, rendana jabuka ) ili sušenog (suve kajsije, suvo grožđe).

Musli se sastoji od nekuvanog presovanog ovsa, delića raznog voća, uključujući i koštunjavo, i semenja. Sadrži i druge žitarice, integralnu pšenicu i ražene pahuljice. Često sadrži dodatke poput meda i crne čokolade. Služi se sa mlekom, jogurtom, voćnim sokom i komadićima svežeg voća. Granola je vrsta muslija od ovsenih pahuljica, koštunjavog voća i meda, a nekad se dodaje suvo voće. Sve žitarice sadržane u musliju od celog su zrna, a sadržaj suvog voća je do 30 odsto. Ovakav sastav obezbeđuje ugljene hidrate, vlakna, vitamine, minerale, i u malim količinama proteine

Čitajte deklaraciju

Integralne ovsene pahuljice su odlična žitarica koju, u kombinaciji sa voćem i mlekom (običnim ili biljnim), možemo lako da upotrebimo za pripremu zdravog doručka koji je mnogo bolja alternativa nego instant kaše gde je količina vlakana niža ili zašećerenim cerealijama.

Share.

About Author

Comments are closed.