Zdrava ishrana dece, kukuruz, proso, heljda, ovas, ječam

Zdrava Ishrana dece, kukuruz, proso, heljda, ovas, ječam

Zdrava ishrana dece uključuje žitarice, kukuruz, proso, heljda, ovas, ječam …  Žitarice  u raznim oblicima deca unose skoro u svakom obroku tokom dana. Kako da u tome uspete i istrajete. 

Zdrava ishrana dece i priprema žitarica

Pokušajte da u jelovnik za detei celu porodicu uvrstite što više raznovrsnih žitarica i načina pripreme. Neka dete od malih nogu oseti prirodne ukuse namirnica, bez aditiva. Kad god možete koristite hleb od integralnih žitarica. Beli hleb ne samo što nema vlakna, vitamine i druge korisne sastojke, već često sadrži i aditive. Umesto slatkiša koji mame sa polica u samoposluzi, ponudite detetu za dezert kuvanu pšnicu.  Sa dodatkom malo meda, svežeg voća, oraha ili drugog koštunjivog voća. Integralni pirinač je jedna od najhranljivijih žitarica. Ima nizak sadržaj masti, ali velike količine proteina i vitamina B, fosfora, cinkai magnezijuma.

Zdrava Ishrana dece, kukuruz, proso, heljda, ovas, ječam

Kukuruz u ishrani beba i dece

Sadrži veliku količinu skroba, a proteina manje od ostalih žitarica. Pro­te­in ko­ji se na­la­zi u njemu, ni­je sličan glu­te­nu iz pšeni­ce. Do­bar je iz­vor vitamina C i fo­la­ta (fol­ne ki­se­li­ne). Zatim  ni­a­ci­na i ti­a­mi­na, kao i magnezijuma i kalijuma ali i vlakana. Sa­drži ma­lu ko­ličinu na­tri­ju­ma i masti, a ne sa­drži ho­le­ste­rol.

Zdrava ishrana dece – proso za bebe i decu

Odličan je izvor magnezijuma, a ima dosta i kalcijuma, fosfora, mangana i cinka, kao i vitamina B. Najveći je izvor gvožđa od svih žitarica, osim kinoe. Ne sadrži gluten. Priprema: Jednu šolje prosa kuvajte oko 30 minuta u tri šolje vode. Možete ga koristiti kao dodatak salatama, supama i doručku.

Zdrava Ishrana dece, kukuruz, proso, heljda, ovas, ječam

Heljda u ishrani dece

Bogata proteinima, vitaminima B grupe, kalcijumom, magnezijumom, fosforom i gvožđem. Heljda zapravo nije žitarica.  Ali, s obzirom da se koristi njeno seme, od kojeg se melje brašno, najčešće se svrstava među žitarice. Priprema: U šolju heljde dodajte dve šolje vode i kuvajte 15 do 20 minuta. Možete je poslužiti kao prilog ili kao nadev sarmi i musaki.

Ovas hranljiva žitarica 

Ovas je jedna je od najhranljivijih žitarica. Smatra se da je dobar izvor betaglukana. On smanjuje nivo  holesterola u krvi. Osim toga, sadrži vitamine B grupe, vitamin E, bakar, gvožđe, cink, magnezijum ifosfor.  Priprema: Jednu šolju zobi kuvajte u tri puta više vode oko sat vremena. Koristite je kao dodatak salatama, varivima ili kao nadev za meso.

Zdrava Ishrana dece, kukuruz, proso, heljda, ovas, ječam

Ječam u ishrani dece

Žitarica koja obiluje mineralima: kalijumom, fosforom, magnezijumom, gvožđem, cinkom i selenom. Omiljena je u ishrani sportista.  A ono što je čini posebnom je sadržaj od čak 35 odsto nezasićenih masnih kiselina.  One smanjuju holesterol u krvi.  Priprema: Na šolju ječma koja sadrži samo 105 kalorija stavite tri šolje vode.  Kuvajte oko 90 minuta. Možete ga koristiti kao dodatak u varivima i salatama . Najviše koristi organizmu daće ukoliko ga konzumirate za doručak.

Gradimo navike zdrave ishrane od prvih dana

Dete će prihvatiti onu hranu na koju ga od početka navikavamo.  Onu koju jedu i ostali ukućani. Podsećamo vas da su zdrave navike u ishrani jedan od najdragocenijih darova koji možemo dati svojoj deci!

Pedijatar Šef je Neonatološkog odeljenja u Bolnici za ginekologiju i akušerstvo KBC „Zvezdara“. Član je Republičke komisije za podršku dojenja, porodične i razvojne nege novorođenčeta i spoljašnji ocenjivač Agencije za akreditaciju zdravstvenih ustanova.
Preporučujemo vam...
Kako hranimo bebu
12 razloga za komunikaciju – Kako hranimo bebu?
Kako hranimo bebu? Da li komuniciramo sa bebom ili koristimo „digitalnu dadilju“ tj. telefon ili tablet?Kako hranimo bebu?Nisam pronašla studiju koja istražuje  procenat roditelja koji  hrani dete uz pomoć „digitalne dadilje“tj. omiljenog sadržaja za decu na telefonu/tabletu ali bi bilo zanimljivo istražiti. Da li ste se nekada pitali da li…
sunce je plavo
Sunce je plavo!
Sunce je plavo? Da li ste znali da spektar sunčevog zračenje ne podrazumeva samo ultra ljubičasto i infra crveno zračenje? Deo sunčevog spektra koji je veoma značajan, a koji je sve više u fokusu naučnika je upravo PLAVA SVETLOST – deo vidljivog spektra sunčevih zraka.Sunce je plavo!Poznata nam je plava…