Koji su najbolji položaji za spavanje trudnica i zašto?

Položaji za spavanje trudnica

Koji su najbolji položaji za spavanje trudnica,  a koje položaje za spavanje svakako treba izbegavati i zašto?

Tokom trudnoće, zbog uvećanog stomaka, čestih problema bola u ledjima, nesanice, neudobnog položaja tela u toku spavanja, i drugih razloga, trudnice često imaju problem da se kvalitetno naspavaju i odmore svoje telo.

Koji su najbolji položaji za spavanje trudnica i zašto
Kvalitetan odmor potreban je i mami i bebi

Koji su najbolji položaji za spavanje u trudnoći?

 Na vašem levom boku – spavanje na stranu.Najbolja pozicija spavanja tokom trudnoće je „SOS“ (spavanje na stranu), na vašoj levoj strani. Spavanje na vašoj levoj  strani će povećati količinu krvi i hranljivih materija koje dostižu posteljicu i vašu bebu. Držite noge i kolena savijene i stavite jastuk izmedju nogu da rasteretite karlicu i umanjite bol u ledjima. Možete staviti i jedan jastučić ispod stomaka ako Vam je tako udobnije.

Pred kraj trudnoće, jastuk za gornji deo tela (glava i vrat)  može biti malo deblji (veće povišenosti), kako bi ste lakše disali i sprečili gorušicu.

Koje položaje tela za spavanje treba izbegavati u trudnoći?

Spavanje na leđima može izazvati probleme?

Ovaj položaj nije preporučen jer  može izazvati probleme sa disanjem, sistemom za varenje, hemoroidima, niskim krvnim pritiskom i uzrokovati smanjenje cirkulacije do srca i bebe. Kada spavate na leđima, vaša materica vrši pritisak na vene koje vraćaju krv u srce. Ležanje na ledjima duže vreme, može ograničiti količinu krvi i hranljivih materija koje dolaze do bebe i posteljice. Takodje, ovaj položaj može da izazove i mučninu.

Spavanje na stomaku 

Kada ste u  trudnoći, vaš stomak podleže fizičkim promenama i otežava Vam da ležite na stomaku, pri tome pritiskate stomak i unutrašnje organe. U kasnijoj trudnoći, ovaj položaj za spavanje postaje i fiziološki nedostupan.

Koji su najbolji položaji za spavanje trudnica i zašto
U toku noći položaji se menjaju ali uvek se vratite na levu stranu.

Ležanje na desnoj strani nije poželjno?

U toku noći možda ćete menjati položaj ali pokušajte da se ne zadržavate dugo ležeći na desnoj strani, jer u ovom položaju vrši se pritisak na jetru.

Naravno, u toku spavanja telo menja položaje. Nemojte puno brinuti ukoliko se u toku sna probudite na desnoj strani ili na ledjima već se okrenite na svoj levi bok i stvarajte naviku da u toku trudnoće tako spavate.

Šta može pomoći da se trudnica bolje relaksira i zaspi?

Ono što vama prija. To može biti: topao umirujući čaj, prijatna atmosfera zamračene sobe, tiha muzika, masaža,  tuširanje neposredno pred spavanje. U periodu trudnoće ipak je najbezbednije tuširanje, izbegavajte kupke. Ukoliko trudnica koja je u drugom ili trećem trimestru – nikako u prvom trimestru!, baš ne može da se odrekne kupke, treba da obrati pažnju da kupke ne budu česte, ne traju više od 10 minuta uz kontrolu temperature vode  do 35º C i da ramena i ruke drži van vode kako bi se sprečilo pregrevanje tela),  zagrljaj partnera, čitanje neke omiljene knjige ili časopisa, meditacija…

Čajevi za bolji san

Čajevi koji su trudnicama posle 3. meseca trudnoće preporučeni mogu pomoći. Matičnjak se pije uveče pre spavanja; Ako trudnica ima problem sa opscipacijom, pije čaj od divlje nane posle jela; Šipak, zbog toga što sadrži vitamin C, se preporučuje kod prehlada ili za poboljšanje imuniteta.

Tehike disanja

Raznim tehnikama disanjamožete poboljšati relaksiranost. Vežbama disanja da savladamo nesanicu i da umanjimo stres. Sve vitalne funkcije našeg tela poboljšavamo i osnažujemo sa efikasnijim disanjem. Praktikujući već vekovima utvrđene tehnike disanja, mi se oslobađamo toksičnih materija i koncentrišemo na vitalne energije unutar tela. Ne zaboravite, pluća su najveći generator za eliminaciju otpada iz tela: uklanjaju čak 70% telesnog otpada i to u obliku ugljen-dioksida koji izdišemo.

Šta je još važno za trudnice?

Važno je i provetren, zamračen prostor sobe za spavanje, temperatura prostorije (ne pretoplo niti hladno od 18 do 22 stepena Celzijusa). Za vaš kvalitetan san svakako je važno i da dušek bude udoban. Posle kvalitetnog sna, trudnica se budi raspoložena i odmorna!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email
Dipl. fizioterapeut Svoj rad je usmerila na edukaciju roditelja u školama roditeljstva, on line predavanjima za roditelje i na drugim mestima okupljanja roditelja male dece.
Preporučujemo vam...
Opadanje kose zbog Corona virusa
Opadanje Kose i Corona Virus
Svakim danom se broj ranih i kasnih simptoma Corona virusa povećava, između ostalog Corona virus zahvata i kožu i kosu.Opadanje kose zbog Corona virusa  je učestalo?Značajno, difuzno opadanje kose nakon infekcije Corona virusom se beleži kod oko 30% pacijenata, to su uglavnom pacijenti koji su razvili srednje tešku i tešku…