Treći Lunarni Mesec Trudnoće

0

Kako teku promene u telu trudnice u trećem lunarnom mesecu trudnoće, koje veličine je embrion i kako se razvija?

Da napomenemo da trudnoća traje 280 dana, odnosno 10 lunarnih meseci, odnosno 40 nedelja i da se započinjanje trudnoće računa od sedmog dana nakon prvog dana poslednje mestruacije.

Završetak Najosetljivijeg Perioda ?

Zajedno sa prvim, a pogotovo drugim, ovaj mesec završava period najosetljivijeg embrionalnog razvoja, tj perioda u kojem se formiraju najvažniji organi ploda i veoma je važno da se do kraja trećeg meseca izbegava dejstvo štetnih agenasa.

Na kraju ovog meseca je odnos veličine glave i tela 1:1. Na UZ-u se jasno vide ruke i noge ploda.  Počinje formiranje kostiju i hrskavice ploda, razvijaju se nokti na rukama i nogama. Plod dostiže dužinu do 65 mm i težinu do 18 grama. Od kraja ovog meseca plod se naziva fetus.

treći lunarni mesec trudnoće

I ovaj mesec je često praćen mučninom (često jutarnjom mučninom),  i povraćenjem trudnice i isto važi kao i za prethodni mesec.

Kako da smanjite mučninu?

  • Đumbir u bilo kom obliku može da vam prija: da li je to čaj, ili ćete ga narendati svežeg…  Pored toga što umiruje želudac i smanjuje mučninu jer sadrži etarska ulja koja ublažavaju nagon za povraćanjem, đumbir je odličan za imunitet.
  • Stari lek protiv trudničkih mučnina je upravo vitamin B6. On se nalazi u brojnim suplementima za trudnice, a ukoliko su vaše mučnine učestale, porazgovarajte sa lekarom o primeni ovog vitamina.
  • Dobro je (ukoliko planirate trudnoću) započeti sa trudničkom suplementacijom oko mesec dana pre začeća, a ako niste do sada, počnite uz savet lekara!
  • Poželjno je da suplement za koji se odlučite, pored pažljivo odabranih vitamina, minerala i oligoelemenata koji doprinose pravilnom rastu i razvoju ploda, sadrži i đumbir koji u kombinaciji sa vitaminom B6 može da ublaži i eliminiše neprijatne simptome mučnine.
  • Lekari kažu da jedan od razloga trudničkih mučnina može biti i varijacija šećera. Proteinski obroci držaće vaš šećer u ravnoteži. Koliko god možete, iz hrane izbacite industrijske slatkiše, gazirana i slatka pića i suviše začinjenu hranu koja će vam iziritirati želudac.

  • Ohlađena hrana kao i hrana na sobnoj temperaturi neće emitovati toliko snažne mirise koliko zagrejana ili topla. Ukoliko ste pušač, ostavite cigarete i trudite se da ne boravite dugo u prostorijama u kojima se puši.
  • Ukoliko ste nekoliko puta tokom dana već povratili, bilo bi dobro da vodom ili hladnim čajem nadoknadite vodu i elektrolite. Uzmite supicu iz kesice, mlaku, i probajte sa blagom limunadom ili čajem od đumbira , postepeno, na kašičicu, ili gutljaj po gutljaj.
  • Proteinski obrok poput kuvanog jaja ili parčeta piletine pre spavanja sprečiće pad šećera tokom noći i jutarnje mučnine. Ujutru gricnite parče integralnog tosta ili popijte malo vode sa limunom. Ovaj trik pomaže mnogim trudnicama.
Share.

About Author

Comments are closed.