Šta Trudnica Treba da Zna

sta trudnica treba da zna o fizickoj aktivnosti u trudnoci

Trudnice mogu i treba da se bave umerenom fizičkom aktivnošću najmanje 30 minuta, po mogućnosti svakog dana.

Koja fizička aktivnost se preporučuje tokom cele trudnoće?

Aktivnost koja se preporučuje tokom celog trajanja trudnoće je hodanje. Naravno, na odgovarajućem mestu, u odovarajuće vreme i u odgovarajućoj opremi, najbitnije, odgovarajućim intenzitetom.

Ukoliko se lekarskim pregledom utvrdi da je trudnoća normalna i žena zdrava, preporučljivo je da se žena bavi vežbanjem, naravno, individualno doziranim, programiranim i kontrolisanim u skladu sa starošću ploda i opštim stanjem trudnice.

Fizička aktivnost može zameniti mnoge lekove, ali nijedan lek ne može zameniti fizičku aktivnost. Tiso

Koja opšta pravila važe za fizičku aktivnost trudnice?

Izbegavati  vežbanje na velikoj nadmorskoj visini ili u toploj, vlažnoj sredini. Treba šetati po za to predviđenim podlogama (zbog opterećenja zglobova nogu), u sportskoj obući (po mogućstvu patike sa vazdušnim umecima koji amortizuju pritisak), sportskoj odeći (odaje toplotu, ali ne prenosi spoljašnju toplotu), sa zaštitnim naočarama i kapom (ako je jako sunce) kao i zaštitom za kožu od UV zračenja. Poželjno je tokom kretanja koristiti i ruke, ili čak poneti neki štap. Ako se vežba u zatvorenom prostoru, neophodno je da ima dobro provetravanje.

Šta Trudnica Treba da Zna

Obavezna je rehidratacija

Unošenje obične vode do 150 ml svakih 15 min, zavisno od uslova spoljašnje sredine, tj. atmosferskih uslova i intenziteta vežbanja. Važno je napomenuti da se nikad ne vežba “praznog stomaka”, odnosno da treba do dva sata pre vežbe uneti balansiran obrok. Uvek treba poštovati princip postupnosti i uvođenja u vežbu, pa i u hodanje. Uvek je potrebno malo se zagrejati pre vežbe kao i ne prekidati naglo fizičku aktivnost. Takođe, uvek se otpočinje najmanjim intenzitetom aktivnosti i postupno se dostiže željeni intenzitet. Principijelno, smatra se da u prva tri meseca trudnoće radna i fizička sposobnost žene nisu smanjene. Kasnije, prevashodno treba izbegavati sve što može da izazove direktnu trauma stomaka. Sve što može da dovede do povreda u predelu stomaka, tj. vežbe koje vas izlažu riziku od pada ili povrede, jer čak i blage povrede u predelu stomaka mogu biti ozbiljne u trudnoći.

Pored toga, nije preporučljivo bilo šta što povećava pritisak u stomaku, kao što je dizanje tereta, čak i vežbe na leđima, jer težina bebe može da poremeti cirkulaciju krvi. Nisu preporučljiva ni dugotrajna naprezanja i dugotrajno stajanje. U poslednjem trimestru treba izbegavajti nagle pokrete kao što su uvrtanje, skakanje ili trčanje.

Specijalista medicine sporta i šef Katedre za medicinu sporta Medicinskog fakulteta u Beogradu. Autor je mnogih publikacija i član velikog broja domaćih i stranih udruženja, čiji su predmet interesovanja kardiovaskularne bolesti i njihova prevecija (EACPR, ECS, ERC,BLS). Član je Olimpijskog komiteta Srbije.
Preporučujemo vam...
Kako hranimo bebu
12 razloga za komunikaciju – Kako hranimo bebu?
Kako hranimo bebu? Da li komuniciramo sa bebom ili koristimo „digitalnu dadilju“ tj. telefon ili tablet?Kako hranimo bebu?Nisam pronašla studiju koja istražuje  procenat roditelja koji  hrani dete uz pomoć „digitalne dadilje“tj. omiljenog sadržaja za decu na telefonu/tabletu ali bi bilo zanimljivo istražiti. Da li ste se nekada pitali da li…
sunce je plavo
Sunce je plavo!
Sunce je plavo? Da li ste znali da spektar sunčevog zračenje ne podrazumeva samo ultra ljubičasto i infra crveno zračenje? Deo sunčevog spektra koji je veoma značajan, a koji je sve više u fokusu naučnika je upravo PLAVA SVETLOST – deo vidljivog spektra sunčevih zraka.Sunce je plavo!Poznata nam je plava…