Saveti za Pripremu Supa i Čorbica – Koja je Čorba Najbolja za Decu?

0

Supe su idealan porodični obrok za ručak ili večeru, za decu i celu porodicu. Izbor namirnica, način pripreme i čuvanja kuvane hrane utiče na sastav i kvalitet obroka.

Izbor namirnica – Birajte sveže namirnice, idealno, organske,  čuvajte ih i pripremajte tako da sačuvaju što više nutritivnih svojstava. Vodite računa da li je hrana koju kupujete pravilno upakovana i proverite rok. Kada kupujete povrće, birajte sveže (nećete kupiti požuteli brokoli, sveli spanać ni usahle tikvice). Idealno bi bilo da ga upotrebiti odmah ili sledećih 2-3 dana; smežurano povrće koje danima stoji zaboravljeno u frižideru bacite, jer ono više nema nikakvu nutritivnu vrednost.

Zamrznuto povrće možete koristiti za  pripremu supa i čorbi, kao i drugih jela. Ukoliko se pravilno zamrzava i čuva, povrće ne gubi svoju nutritivnu vrednost. Ako sami tokom sezone zamrzavate povrće držite se preporuka za zamrzavanje. Odmrznuto povrće odmah upotrebite za pripremu obroka. Ukoliko koristite meso iz zamrzvača, pridržavajte se preporuka za odmrzavanje.

Povrće kuvajte što kraće, samo dok ne omekša.

 Način pripreme – Koliko će hranljivih sastojaka ostati u namirnicama u velikoj meri zavisi od načina pripreme. Ovo se posebno odnosi na vitamine. Vitamini ne vole dugo čuvanje povrća u frižideru, dugo stajanje u vodi prilikom čišćenja i pranja, dugo kuvanje, kuvanje u velikoj količini tečnost. Povrće dobro operate pod mlazom vode,( efikasnije je pranje toplom nego hladnom vodom), lisnato povrće i ono koje raste nisko pri zemlji. Hranu pripremajte na čitoj radnoj površini, koristeći čist pribor. Nemojte mešati sirovu hranu, posebno meso, sa već pripremljenom ili hranom koja se neće termički obrađivati.

Povrće kuvajte što kraće, samo dok ne omekša. Ako pravite čorbu ili potaž od više vrsta povrća, počnite sa onim koje se duže kuva (šargarepa, zelen, celer, luk), pa kasnije dodajte povrće kome je potrebno kraće kuvanje (brokoli 5-10 minuta, mladi spanać nekoliko minuta).

Trudite se da supu (i drugu hranu koju pripremate) solite što manje; osećaj za slano je navika koja se kod deteta formira, a svi znamo koliko je navika unošenja viška soli dugoročno štetna za zdravlje. Ukus supe ili čorbe poboljšaćete dodavanjem biljnih začina (peršun, celer, origano, bosiljak, mirođija…), đumbira, kima ili drugih začina po ukusu porodice. Odrasli mogu dodati biber tokom obroka.

Mala količina masnoće potrebna je u čorbi da bi naš organizam mogao da iskoristi vitamine koji su rastvorljivi u mastima (A,D,E,K).

Čuvanje kuvane hrane – Kuvanu hranu, pa ni supe, ne bi trebalo držati na sobnoj temperaturi duže od 2 sata. Ako je nećete odmah servirati, stavite je u frižider čim se ohladi; isto važi i za višak koji vam je ostao od ručka i koji možete sutra upotrebiti kao deo obroka. Kuvanu hranu možete čuvati u frižideru narednih 24 sata, u dobro zatvorenim posudama. Supe i čorbe su idealne za zamrzavanje, ako su napravljene od svežih sastojaka. Kada već kuvate, napravite više i odmah zamrznite (čim se ohladi) za dane kada nemate vremena za kuvanje.

Preporučeno  vreme čuvanja u zamrzivaču za kuvana jela je do 4 meseca (bilo bi dobro da zabeležite datum na posudama za zamrzavanje).

 

Koja je čorba najbolja za decu? – Svaka, ako je pripremljena prema preporukama i od kvalitetnih sastojaka, i naravno sa ljubavlju!

Čorbe sa mesom mogu biti kompletan obrok za ručak ili večeru, uz svež hleb i sezonsku salatu. Čorbe tipa minestrone idealne su za kombinovanje različitog povrća (uz uobičajeno možete dodati boraniju, kukuruz šećerac, grašak). Uz povrće može se dodati i testenina ali je mnogo zdravije da izaberete ovas, bulgur ili leblebije. Na kraju dodajte krupno sečeni blanširani spanać, peršun i bosiljak i eto ručka!

Na kraju pripreme čorbice, možete dodati i umućeno jaje!

Čorbe od povrća mogu se praviti od najrazličitijih sastojaka. Ako vaše dete rado jede svo povrće, čorba ili potaž mogu biti od jedne vrste povrća (šargarepa, brokoli, tikvica, grašak, bundeva, batat, celer, paradajz) sa dodatkom luka ili praziluka. Potaž od povrća možete praviti i od najrazličitijih kombinacija, i tako kamuflirati povrće koje dete nerado jede.  Krompir se može dodati da bi čorba bila gušća, ali se onda ne preporučuje da se jede i sledećeg dana ni da se zamrzava.

Obradujte svoje ukućane nekom novom supom ili čorbom. Deca često prolaze kroz faze odbijanja nekih namirnica i možete se iznenaditi ako za šest meseci rado jede nešto što je uporno odbijalo.

Share.

About Author

Comments are closed.