Sve Češća Primena Probiotika – Zašto?

0

Probiotici su jedan od najblagotvornijih dodataka ishrani za zdravlje.

To su bakterije koje žive u digestivnom traktu svake osobe. Nažalost, ekologija, stres, loš način života i upotreba antibiotika – sve to uzrokuje smrt blagotvornih bakterija! Zato se sve češće preporučuje preventivni, svakodnevni unos probiotika.

Zašto su probiotici toliko značajni?

Za zdravu probavu

Probiotici pomažu u varenju i usvajanju hranljih materija iz hrane. Oni ne samo da promovišu apsorpciju vitamina, minerala i proteina u organizmu, već blagotvorno utiču i na proizvodnju neurotransmitera u digestivnom traktu, poboljšavajući naše mentalne funkcije.

Probiotici su podrška u očuvanju optimalne težine trudnice.

Za mršavljenje

Probiotici podržavaju rast protivupaljenske mikroflore u crevima, što pomaže u smanjenju masti. Na primer, japanska studija je pokazala da je povećanje unosa probiotika na četiri nedelje smanjilo obim struka za 8,2 procenta. Naučnici veruju da probiotski proizvodi doprinose smanjenju abdominalnih masti usled ukupnog poboljšanja metabolizma i jačanja protivupaljenskih signala – adiponektina.

Za detoksikaciju

Probiotici zamenjuju patogene, bakterije i poboljšavaju sposobnost organizma da eliminiše materije koji se raspadaju i strane supstance. Takođe sprečavaju oštećenje jetre i drugih organa alkoholom, antibioticima ili konvencionalnim lekovima protiv bolova.

Za imunitet

Imunološki efekti probiotika uključuju aktiviranje prezentacije antigena makrofagom, poboljšanje IgA proizvoda, promenu profila citokina, što povećava toleranciju na dolazeće alergene. Sva prethodno nabrojana svojstva probiotika takođe su značajna za poboljšanje imuniteta.

Kako izabrati najbolji probiotik?

Potrebno je poznavati vrstu i sojeve bakterija čije su prednosti potvrđene rezultatima naučnih studija. Evo sedam primera korisnih probiotika:

  • Lactobacillus acidophilus NCFM
  • Bifidobacterium lactis BI-07 ili HN019
  • Bacillus Indicus HU36
  • Bacillus Subtilis HU58
  • Lactobacillus rhamnosus HN001
  • Saccharomyces boulardii

Funkcije crevne mikrobiote se razlikuju u zavisnosti od njenih delova. Mikrobiota tankog creva je uključena u imunološke odgovore, metabolizam glukoze, regeneraciju sluzi i sistemsku homeostazu, uništavaju kancerogene i mutagene metabolite, regulišu razmenu toplote.

Formiranje i razvoj crevne mikrobiote počinje u fetusu!

Mnogi faktori utiču na nastanak crevne mikrobiote bebe: flora biotopa majke,  način porođaja… Majka koja je u trudnoći unosila probiotike, pomogla je da se preko plodove vode, oni dopreme do ploda, i podržala razvoj bebine crevne mikrobiote. Odmah po rođenju počinje aktivna kolonizacija gastrointestinalnog trakta novorođenčeta. Po rođenju, način ishrane je značajan faktor za razvoj crevne mikrobiote. Utvrđeno je, da je  kod dece koja se doje, bifidobakterija dvostruko više prisutna, nego kod odojčadi na veštačkoj ishrani. Studije govore da produženo dojenje smanjuje rizik od razvoja alergija ne samo na hranu, već i na inhalatorne alergene.

Probiotici podrška u očuvanju optimalne težine u trudnoći (za mršavljenje)?

Stanje uhranjenosti i povećanje telesne mase tokom trudnoće imaju značajan uticaj na tok i ishod trudnoće. Trudnice koje su gojazne i imaju značajan porast telesne težine u toku trudnoće, češće u tom periodu razvijaju i povišen krvni pritisak (uključujući i preeklampsiju i eklampsiju). Gojazne trudnice češće se porađaju carskim rezom i rađaju decu prevelike telesne mase. Probiotici su prava podrška u očuvanju normalne telesne mase, a evo i zašto. Probiotici podržavaju rast antiinflamatorne mikroflore u crevima, što pomaže u smanjenju masti. Naučnici veruju da probiotski proizvodi doprinose smanjenju abdominalnih masti usled ukupnog poboljšanja metabolizma i jačanja antiinflamatornih signala – adiponektina. Zato vodite računa o unosu kalorija!

Share.

About Author

Comments are closed.