Prevencija Oboljenja Vena u Trudnoći

0

Postoje osnovne preporuke i saveti za trudnice, kako bi sprečile ili bar redukovale nastanak tegoba i problema u vezi sa venskom cirkulacijom.

Nemojte brinuti ako se u toku noći probudite na leđima ili desnoj strani, samo, vratite se na levi bok!

Proširene vene nogu predstavljaju jedno od najčešćih oboljenja. Pored ženskog pola, genetika ima značajniju ulogu u pojavi proširenih vena. Postoji više razloga koji dovode do nastanka proširenih vena u trudnoći kao što su hormonski disbalans i pritisak materice na vene male karlice sa posledičnim povećanjem pritiska u venama nogu.

Na vašem levom boku je idealno spavati  – spavanje na stranu. Najbolja pozicija spavanja tokom trudnoće je “SOS” (spavanje na stranu), na vašoj levoj strani. Spavanje na vašoj levoj  strani će povećati količinu krvi i hranljivih materija koje dostižu posteljicu i vašu bebu. Držite noge i kolena savijene i stavite jastuk izmedju nogu da rasteretite karlicu i umanjite bol u ledjima. Možete staviti i jedan jastučić ispod stomaka ako Vam je tako udobnije.

Trudnice treba da se pridržavaju ovih mera prevencije oboljenja vena, još od prvog trimestra:
  • nosite udobnu obuću sa potpeticom oko tri do pet santimetara;
  • nemojte nositi preusku odeću;
  • budite fizički aktivni svakodnevno, počev od prvog dana – obavezno šetajte barem 30-45 minuta, brzi hod, vožnja bicikla, lagano trčanje i vežbe koje u dogovoru s vašim ginekologom smete da radite, jer će to popraviti cirkulaciju i kondiciju;
  • dok sedite držite noge podignute, nemojte prekrštati noge;
  • obavezno radite vežbe za stopala i potkolenice u svakoj prilici (naizmenično odižite stopala i oslanjajte se prstima pa petama o pod) jer tako aktivirate “vensku pumpu” i vraćanje krvi iz nogu;
  • nemojte predugo stajati u mestu, tuširati se veoma toplom vodom (ili barem završite tuširanje mlazom prohladne vode počev od stopala duž potkolenica);
  • spavajte na levoj strani, naročito u poslednjem tromesečju trudnoće, jer ćete tako smanjiti pritisak uvećane materice na donju šuplju venu koja se nalazi desno i olakšati oticanje venske krvi iz nogu;
  • odmarajte se i spavajte s nogama podignutim iznad nivoa srca 15-20 cm;
  • obratite pažnju na povećanje telesne težine tokom trudnoće i na pojavu otoka, hranite se laganim planiranim obrocima, tj zdravo;
  • i ono što je MOŽDA NAJVAŽNIJE, nosite PREVENTIVNE KOMPRESIVNE MEDICINSKE ČARAPE, nivoa kompresije I kategorije (18-21mm Hg) od početka trudnoće (nazuvaju se ujutru, na nivou postelje, uzdignutih nogu, pre ustajanja iz postelje, nose se tokom čitavog dana).

Odavno je poznato da fizička aktivnost doprinosi očuvanju i unapređenju zdravlja trudnica.

Samo fizička aktivnost koja je svrsishodna, individualno dozirana, programirana i kontrolisana može imati pozitivan efekat na zdravlje trudnica, odnosno dejstvo leka na organizam. Ako su vam zabranjene vežbe – lagano šetajte i učinićete puno za svoje zdravlje.

 

Share.

About Author

Comments are closed.