Kada se Pojavi Celulit u Trudnoći

0

Ne retko se pojavi celulit u trudnoći čak i ako ga žena pre trudnoće nije imala, ili postaje više izražen.

Šta je celulit?

Celulit predstavlja lokalizovani endokrino-metabolički poremećaj mikrocirkulacije koji dovodi do strukturnih promena masnog tkiva, odnosno do povećanja zapremine masnih ćelija u dubljim slojevima kože.  Manifestuje se specifičnim izgledom kože koji podseća na “pomorandžinu koru”. Javlja se kod 80-90% žena (nevezano za trudnoću) i iako se javlja na delovima tela koji “obiluju” masnim tkivom (butine, zadnjica, noge, predeo oko kolena, nadlaktice), ne dovodi se u vezu sa gojaznošću.

Celulit u trudnoći (1)

Da li je celulit zbog trudnoće izraženiji?

Tokom trudnoće, pod uticajem hormona, može doći do “napredovanja” celulita, te on postaje izraženiji nego što je bio pre trudnoće. Ohrabrujuće je to što će se ipak nakon porođaja celulit “vratiti” u svoje pređašnje stanje.

 

 

Kako se boriti protiv celulita?

Na tržištu postoje različiti anticelulit kozmetički proizvodi (najčešće sadrže kofein, L-karnitin, ekstrakt lista bršljana, centele ili alge) čija primena može biti efikasna ukoliko se primenjuju uz odgovarajuću anticelulit masažu i limfnu drenažu.  Takođe, dostupni su i različiti uređaji i anticelulit tretmani (domen estetske medicine i dermatologije) koji se uspešno bore sa ovim estetskim problemom.

Da li borbu sa celulitom treba ostaviti za period posle porođaja?

“Borbu” sa celulitom uz anticelulit kozmetičke proizvode ili tretmane treba ostaviti za period nakon trudnoće i dojenja. Ono na šta trudnice tokom trudnoće treba da obrate pažnju, kao deo prevencije i borbe protiv celulita, jeste fizička aktivnost (ukoliko trudnoća nije rizična) ipravilna ishrana koja podrazumeva smanjen unos masti i povećan unos voća, povrća i tečnosti. Ukoliko budete dojili, pravu „borbu“ protiv celulita odložite za period nakon laktacije, a u medjuvremnu uživajte u tome što na najbolji način hranite svoju bebu i priuštite sebi relaks masažu i sasvim laganu fizičku aktivnost koja je, pre bi se reklo relaksacija (jer je samo dojenje fizički naporno). U slučaju da ne dojite, za pravu „borbu“ sačekajte da prodje 5 do  6 meseci, da se hormonalni status u potpunosti vrati. U medjuvremenu, možete uvesti lakše i primerene fizičke vežbe, duže šetnje, i naravno pravilnu ishranu.

Share.

About Author

Comments are closed.