Čemu Fizička Aktivnost u Trudnoći?

1

“Ne postoji biološka i psihička funkcija organizma na koju fizička aktivnost ne deluje povoljno.” Astrand

Odavno je poznato da fizička aktivnost doprinosi očuvanju i unapređenju zdravlja trudnica. Prema Oksfordskom rečniku sportskih nauka i medicine, fizička aktivnost je bilo koji oblik telesnog kretanja povezan sa značajnim metaboličkim zahtevima. Može da se definiše i kao telesni pokret, izveden skeletnim mišićima, koji za ishod ima potrošnju energije (Caspersen, Powel, Christenson, 1985).

Koristi od vežbanja trudnice su brojne: Ublažavanje stresa;  Poboljšanje cirkulacije; Bolja iskoristljivost kiseonika; Regulacija krvnog pritiska; Smanjuje se oticanje ruku i nogu;  Povećana osetljivost insulinskih receptora;  Sprečavanje pojave specijalnog tipa dijabetesa koji se javlja u trudnoći;  Regulacija telesne mase; Lakše se podnosi povećanje telesne težine; Smanjenje bola u leđima;  Smanjenje glavobolje;  Bolji san; Lakši porođaj; Smanjenje stomačnih tegoba; Lakši povratak na staru kilažu posle porođaja; Savladavanje eventualne postporođajne depresije; Poboljšanje opšteg psiho-fizičkog stanja…

Share.

About Author

1 Comment

  1. Pingback: Trudnoca i zdravlje | Portal