Koje su vežbe najbolje za trudnice?

Koje su vežbe najbolje za trudnice

Koje su vežbe najbolje za trudnice, znamo da je primerena fizička aktivnost u trudnići je blagorodna. Šta je svakako preporučeno? Šta trudnica treba da izbegava?

Koje su vežbe najbolje za trudnice –  Prvo hodanje pa…

Pored hodanja, najbolje su vežbe koje ne zahtevaju „nošenje“ sopstvene težine (sa dodatnim teretom), kao što su plivanje i vožnja sobnog bicikla. Kojim god vidom fizičke aktivnosti trudnica da se bavi (ciljano ili u sklopu svojih svakodnevnih obaveza), preporučeno je da srčanafrekvencija bude manja od 85 odsto od maksimalne (220 umanjeno za starost trudnice), a posle petog meseca ne veća od 140 otkucaja u minutu.

Koje su vežbe najbolje za trudnice
Svakodnevno pešačenje je svakako preporučeno.

Šta je svakako preporučeno?

Preporučljivo je da trudnice pohađaju i organizovanu psihofizičku pripremu, kada se uz pomoć terapeuta sprovode ciljane vežbe; vežbe disanja, vežbe koje ojačavaju mišiće trbušnog zida i porođajnog kanala. Preporučuju se takozvane Kegelove vežbe (ojačavanje mišića male karlice čime se smanjuje mogućnost nevoljnog isticanja urina pri napinjanju trbušne muskulature, na primer pri kijanju i kašljanju).

Koje su vežbe najbolje za trudnice
Kegelove vežbe su osim pripreme za trudnoću preporučene svim ženama i pre trudnoće i posle trudnoće.

Kegelove vežbe su i priprema za porođaj

Treba ih raditi svakodnevno. Da bismo tačno utvrdili  gde se nalaze mišići koje treba da jačamo vežbama, najbolje je da sednemo  na stolicu sa stopalima na podu i malo razmaknutim kolenima. Napravićemo pokret kao da pokušavamo da sprečimo  mokrenje –  tako što stežemo mišiće između rektuma i vagine.

Vežbanje i zdravlje – Koja opšta pravila važe za fizičku aktivnost trudnice?

Izbegavati  vežbanje na velikoj nadmorskoj visini ili u toploj, vlažnoj sredini. Treba šetati po za to predviđenim podlogama (zbog opterećenja zglobova nogu), u sportskoj obući (po mogućstvu patike sa vazdušnim umecima koji amortizuju pritisak), sportskoj odeći (odaje toplotu, ali ne prenosi spoljašnju toplotu), sa zaštitnim naočarama i kapom (ako je jako sunce) kao i zaštitom za kožu od UV zračenja. Poželjno je tokom kretanja koristiti i ruke, ili čak poneti neki štap. Ako se vežba u zatvorenom prostoru, neophodno je da ima dobro provetravanje.

Šta trudnica treba da izbegava?

Pored toga, nije preporučljivo bilo šta što povećava pritisak u stomaku, kao što je dizanje tereta, čak i vežbe na leđima, jer težina bebe može da poremeti cirkulaciju krvi. Nisu preporučljiva ni dugotrajna naprezanja i dugotrajno stajanje. U poslednjem trimestru treba izbegavajti nagle pokrete kao što su uvrtanje, skakanje ili trčanje.

Koje su vežbe najbolje za trudnice
Vaš ginekolog će vam dati smernice o tome koje vežbe u odnosu na vaše stanje možete da praktikujete.

Ukoliko se lekarskim pregledom utvrdi da je trudnoća normalna i žena zdrava, preporučljivo je da se žena bavi vežbanjem, naravno, individualno doziranim, programiranim i kontrolisanim u skladu sa starošću.

Odavno je poznato da fizička aktivnost doprinosi očuvanju i unapređenju zdravlja trudnica.

Specijalista medicine sporta i šef Katedre za medicinu sporta Medicinskog fakulteta u Beogradu. Autor je mnogih publikacija i član velikog broja domaćih i stranih udruženja, čiji su predmet interesovanja kardiovaskularne bolesti i njihova prevecija (EACPR, ECS, ERC,BLS). Član je Olimpijskog komiteta Srbije.
Preporučujemo vam...
mama koja pravi Tihe knjige
Tamara Jeremić, kreativna mama koja pravi Tihe knjige
Naša kreativna mama koja pravi Tihe knjige, po struci je diplomirani ekonomista EKOF-a. Kreativac, i vlasnica jednog malog biznisa po imenu Kreativna Iglica.Mama koja pravi Tihe knjigeMožda će i vama biti inspiracija Tamara Jeremić? Možda i vi oslušnete svoje skrivene talente? I dopustite im da vas pokrenu i promene život.…