Koje su Vežbe Najbolje za Trudnice?

0

Primerena fizička aktivnost u trudnići je blagorodna,  koje su vežbe najbolje? Šta je svakako preporučeno? Šta trudnica treba da izbegava?

Prvo hodanje pa…

Pored hodanja, najbolje su vežbe koje ne zahtevaju „nošenje“ sopstvene težine (sa dodatnim teretom), kao što su plivanje i vožnja sobnog bicikla. Kojim god vidom fizičke aktivnosti trudnica da se bavi (ciljano ili u sklopu svojih svakodnevnih obaveza), preporučeno je da srčana frekvencija bude manja od 85 odsto od maksimalne (220 umanjeno za starost trudnice), a posle petog meseca ne veća od 140 otkucaja u minutu.

Šta je svakako preporučeno?

Preporučljivo je da trudnice pohađaju i organizovanu psihofizičku pripremu, kada se uz pomoć terapeuta sprovode ciljane vežbe; vežbe disanja, vežbe koje ojačavaju mišiće trbušnog zida i porođajnog kanala. Preporučuju se takozvane Kegelove vežbe (ojačavanje mišića male karlice čime se smanjuje mogućnost nevoljnog isticanja urina pri napinjanju trbušne muskulature, na primer pri kijanju i kašljanju).

Koja opšta pravila važe za fizičku aktivnost trudnice?

Izbegavati  vežbanje na velikoj nadmorskoj visini ili u toploj, vlažnoj sredini. Treba šetati po za to predviđenim podlogama (zbog opterećenja zglobova nogu), u sportskoj obući (po mogućstvu patike sa vazdušnim umecima koji amortizuju pritisak), sportskoj odeći (odaje toplotu, ali ne prenosi spoljašnju toplotu), sa zaštitnim naočarama i kapom (ako je jako sunce) kao i zaštitom za kožu od UV zračenja. Poželjno je tokom kretanja koristiti i ruke, ili čak poneti neki štap. Ako se vežba u zatvorenom prostoru, neophodno je da ima dobro provetravanje.

Šta trudnica treba da izbegava?

Pored toga, nije preporučljivo bilo šta što povećava pritisak u stomaku, kao što je dizanje tereta, čak i vežbe na leđima, jer težina bebe može da poremeti cirkulaciju krvi. Nisu preporučljiva ni dugotrajna naprezanja i dugotrajno stajanje. U poslednjem trimestru treba izbegavajti nagle pokrete kao što su uvrtanje, skakanje ili trčanje.

Ukoliko se lekarskim pregledom utvrdi da je trudnoća normalna i žena zdrava, preporučljivo je da se žena bavi vežbanjem, naravno, individualno doziranim, programiranim i kontrolisanim u skladu sa starošću.

Odavno je poznato da fizička aktivnost doprinosi očuvanju i unapređenju zdravlja trudnica. 

Share.

About Author

Comments are closed.