Mikrobilje – Minijaturno a Superiorno!

0

Mikrobilje (Mikropovrće ili Microgreens) su mladi izdanci povrća, začinskog bilja i žitarica.

Ono je u fazi razvoja kotiledonih (klicni listić koji predstavlja deo embriona biljaka), ili prvih pravih listova. Ubira se pre sazrevanja, samo sedam do 14 dana nakon nicanja. Osamdesetih godina prošlog veka promovisano u kalifornijskim elitnim restoranima, vremenom stiče sve veću popularnost, da bi danas bilo nezaobilazno u vodećim kulinarskim krugovima.

Mikrobilje se stidljivo pojavilo u našim marketima poslednjih godina.

Zašto je mikrobilje „ušlo na velika vrata kulinarstva“?

Jedan od razloga je što mikrobilje ima intenzivnu aromu, mnogo izraženiju od „starijih rođaka“ i tako čini jela aromatičnija, a intenzivne boje, doprinose i dodaju lepotu boja jela.  Sjajno je i za ukrašavanje već gotovih jela, pri čemu osim estetike dopinose i nutritivnom bogatstvu obroka.

Na raspolaganju je ogromna raznolikost mikrobilja, od različitih vrsta povrća do čak nekih vrsta biljaka. Najpopularnijie vrste su: rukola, vlašac, blitva, kupus, cvekla, peršun, nana, suncokret, kelj, mirođija, šargarepa, celer basilika, chia, senf gorušice, komorač, rotkvica, potočarka, brokoli, rotkvica…

Mlado povrće – mikrobilje

Visoko je 2,5–7,5 cm. se Biljke se  mogu kupiti cele i rezati kod kuće, održavajući ih u životu dok se ne potroše. Za raziku od klica, mikrobilje se uzgaja na supstratu  i može se konzumirati već  7- 14 dana nakon setve. Većinom sadrže viši nivo hranljivih sastojaka (koncentrovan sadržaj hranljivih sastojaka) od zrelijeg povrća. To ih čini dobrim dodatkom bilo kojoj dijeti.

Samo dodavanje male količine salatama, umacima, dekoracije mesu/ribi, varivima, ili smutijima, može trenutno povećati hranjivu vrednost.

U studiji objavljenoj u Journal of Agricultural and Food Chemistry, mikrobilje je sadržavalo između četiri do 40 puta više hranljivih sastojaka u težini nego njihove potpuno odrasle vrste. To znači da uključivanje samo nekoliko porcija mikrobilja u vašu ishranu, zajedno sa obiljem drugog voća i povrća, možete da osigurate hranljive materije potrebne za održavanje optimalnog zdravlja.

Zdravstvene prednosti povrća su opsežno proučavane. Zahvaljujući impresivnom profilu hranljivih sastojaka i polifenola, pokazalo se da je za očuvanje zdravlja od vitalnog značaja i adekvatan unos povrća. Povrće sadrži vodu, ugljene hidrate, mineralne materije (u obliku soli organskih i neorganskih kiselina ili složenih organskih jedinjenja), kao što su natrijum, kalcijum, magnezijum, sumpor… i vitamina, pretežno  A, B grupe i C, eterična ulja i glikozide, prirodne boje…

Većinom sadrže viši nivo hranljivih sastojaka od zrelijeg povrća. To ih čini dobrim dodatkom bilo kojoj dijeti.

Budući da se mikrobilje može pohvaliti sličnim, ali poboljšanim hranjivim profilom povrća u punoj veličini i još većom količinom polifenola, možemo ih toplo preporučiti u ishrani.

Share.

About Author

Comments are closed.