Jači Imunitet Pravilnom Ishranom – Važno je Za Trudnice i Celu Porodicu

0

Osnovna uloga imunog sistema je uspešna odbrana organizma od infekcije. Sveukupni mehanizam odbrane organizma zovemo imuni sistem. U odbrani i jačanju imunog sitema od značaja su izbegavanje stresa, zdrav san, pravilna ishrana i primerena fizička aktivnost  (zdravi stilovi života). 

Kako bi se odbrambena uloga pojačala, neophodna je i izbalansirana, uravnotežena ishrana, puna vitamina i minerala.

Neki segmenti pravilne ishrane!

Obojite tanjir

Koristite povrće žutih i narandžastih nijansi, poput  šargarepe, bundeve i tikve. Ovo povrće je  veliki  izvor beta-karotena, koji u telu formira vitamin A. Vitamin A učestvuje u regulaciji međućelijske  komunikacije koja je osnov imunog sistema. Neka istraživanja  pokazuju da vitamin A pomaže  u održavanju normalne funkcije respiratorne mukoze i samim  tim koristi se u preventivi  respiratornih infekcija.

Pravilna ishrana značajna je u jačanju imuniteta (3)

Sveže voće i povrće

Svakodnevno morate uzimate što više svežeg voća i povrća koji su bogati različitim vitaminima i mineralima.

 

Vitami C je hidrosolubilni vitamin koji u različitim studijama pokazuje da smanjuje vreme trajanje infekcija, preporučana dnevna doza je 75 mg, za pušače 100 mg, a za trudnice do 120 mg.

Prilikom borbe sa infekcija može se uzimate do 200 mg vitamina C.

 

Količina vitamina C na 100 g

Šipurak 426 mg

Paprika 240 mg

Brokoli 132 mg

Jagode 85 mg

Pomorandža 70 mg

Napomena: Prilikom prekoračene dnevne doze, vitamin C se može izlučiti mokraćom, ali velika količina može dovesti do stvaranja peska ili kamen u bubregu.

Pravilna ishrana značajna je u jačanju imuniteta (2) 

Selen i Cink

Dokazano je da i cink i selen jačaju imuni sistem i štite ćelije od oksidativnog stresa. Preporučuje se unos najmanje 10 mg cinka dnevno, a tokom trudnoće i dojenja mogu se i povećati doze.Biljni izvori cinka se mahunarke, kakao i orašasti plodovi, ali je njihova apsorbcija manje nego u namirnicama životinjskog porekla. Zato se preporučuje da glavni izvor cinka budu školjke, meso, jaja i riba.

Najbolji izvori selena su meso, jaja, riba i sočivo.

Vitamin D

Najnovija istraživanja su pokazala da vitamin D ne samo da povoljno utiče na koštani sistem, nego i na imuni sistem. Pored toga što naše telo stvara vitamin D iz kože pod dejstvom sunčeve svetlosti,postoje namirnice koji su dobar izvor vitamina D, poput ribe, jaja, teletine, mleka.

U borbi za bolji imunitet pravi prijatelj su probiotici koje treba koristiti uz pravilnu ishranu!

Domaća pileća supa borac protiv respiratornih infekcija

Tradicionalni lek kao što je pileća supa zaista ima pozitivan efekat  na prehladu. Pored toga što sadrži proteine i mikronutrijente,  pomaže hidrataciju organizmu, ima i antiinfalmatorno  dejstvo  tako što inhibira kretanje neutrofila i ubrzava kretanje sluzi, što posledično olakšava  iskašljavanje.

Izbegavanjem loših navika u ishrani može vam biti jedan od ključnih faktora za jačanje imuniteta. Veoma je bitno i unositi dovoljnu količinu tečnosti u toku dana, najviše vode.

Share.

About Author

Comments are closed.