Jačanje imuniteta ishranom

Jačanje imuniteta ishranom

Jačanje imuniteta ishranom je najbolji način jačanja imuniteta.  Osnovna uloga imunog sistema je uspešna odbrana organizma od infekcije. Sveukupni mehanizam odbrane organizma zovemo imuni sistem. Izbegavanjem loših navika u ishrani može vam biti jedan od ključnih faktora za jačanje imuniteta. Veoma je bitno i unositi dovoljnu količinu tečnosti u toku dana, najviše vode.

Jačanje imuniteta ishranom, potrebno je znanje?

U odbrani i jačanju imunog sitema od značaja su izbegavanje stresa, zdrav san, pravilna ishrana i primerena fizička aktivnost  (zdravi stilovi života).Kako bi se odbrambena uloga pojačala, neophodna je i izbalansirana, uravnotežena ishrana, puna vitamina i minerala.

Jačanje imuniteta ishranom

Kako ishranom ojačati imunitet?

Obojite tanjir – Koristite povrće žutih i narandžastih nijansi, poput  šargarepe, bundeve i tikve. Ovo povrće je  veliki  izvor beta-karotena, koji u telu formira vitamin A. Vitamin A učestvuje u regulaciji međućelijske  komunikacije koja je osnov imunog sistema. Neka istraživanja  pokazuju da vitamin A pomaže  u održavanju normalne funkcije respiratorne mukoze i samim  tim koristi se u preventivi  respiratornih infekcija.

 

Sveže voće i povrće – Svakodnevno morate uzimate što više svežeg voća i povrća koji su bogati različitim vitaminima i mineralima. Vitami C je hidrosolubilni vitamin koji u različitim studijama pokazuje da smanjuje vreme trajanje infekcija, preporučana dnevna doza je 75 mg, za pušače 100 mg, a za trudnice do 120 mg.

Prilikom borbe sa infekcijama može se uzimate do 200 mg vitamina C. Napomena: Prilikom prekoračene dnevne doze, vitamin C se može izlučiti mokraćom, ali velika količina može dovesti do stvaranja peska ili kamen u bubregu.

Količina vitamina C na 100 g 

Šipurak 426 mg; Paprika 240 mg;  Brokoli 132 mg;  Jagode 85 mg;  Pomorandža 70 mg.

Selen i Cink su važni za imunitet

Dokazano je da i cinki selen jačaju imuni sistem i štite ćelije od oksidativnog stresa. Preporučuje se unos najmanje 10 mg cinka dnevno, a tokom trudnoće i dojenja mogu se i povećati doze.Biljni izvori cinka se mahunarke, kakao i orašasti plodovi, ali je njihova apsorbcija manje nego u namirnicama životinjskog porekla. Zato se preporučuje da glavni izvor cinka budu školjke, meso, jaja i riba. Najbolji izvori selena su meso, jaja, riba i sočivo.

Jačanje imuniteta ishranom

Vitamin D

Najnovija istraživanja su pokazala da vitamin Dne samo da povoljno utiče na koštani sistem, nego i na imuni sistem. Pored toga što naše telo stvara vitamin D iz kože pod dejstvom sunčeve svetlosti,postoje namirnice koji su dobar izvor vitamina D, poput ribe, jaja, teletine, mleka.

U borbi za bolji imunitet pravi prijatelj su probiotici koje treba koristiti uz pravilnu ishranu!

Domaća pileća supa borac protiv respiratornih infekcija

Tradicionalni lek kao što je pileća supa zaista ima pozitivan efekat  na prehladu. Pored toga što sadrži proteine i mikronutrijente,  pomaže hidrataciju organizmu, ima i antiinfalmatorno  dejstvo  tako što inhibira kretanje neutrofila i ubrzava kretanje sluzi, što posledično olakšava  iskašljavanje.

Doktor medicine i klinički nutricionista. Sa više od 10 godina iskustva u izradi individualnih nutritivnih planova kod različitih zdravstvenih problema, kao i problema viška kilograma. Autor knjige „Ishrana u trudnoći i bebe do druge godine života“.
Preporučujemo vam...
Kako izgubiti kilograme posle porođaja
10 Pravila kako izgubiti kilograme posle porođaja
Kako izgubiti kilograme posle porođaja, zavisi od više faktora. Prvo, ako ne dojite, onda možete razmišljati o povratku na „staru kilažu“ pre trudnoće, ako dojite onda to nije period za gubljenje kilograma. Sačekajte!Kako izgubiti kilograme posle porođaja?Važna je početna težina i koliko kilograma ste se ugojili tokom trudnoće. Ako pričamo…