Četvrti Lunarni Mesec Trudnoće

0

Kako teku promene u telu trudnice u četvrtom  lunarnom mesecu trudnoće, koje veličine je fetus i kako se razvija? Fetus raste a trudnica se bolje oseća!

Da napomenemo da trudnoća traje 280 dana, odnosno 10 lunarnih meseci, odnosno 40 nedelja i da se započinjanje trudnoće računa od sedmog dana nakon prvog dana poslednje mestruacije.

– Fetus Raste a Trudnicama Prestaje Mučnina

Glava fetusa polako usporava rast u odnosu na rast tela koji postaje brži, što se i vidi na UZ-nom pregledu, tako da glava više nije nesrazmerno velika u odnosu na telo.

Četvrti lunarni mesec trudnoće

U prvoj polovini ovog meseca najoptimalnije se može izmeriti vratna brazda (N.T.), jedan od parametara dabl (double) testa koji se koristi kao skrining prvog trimestra. Jasno se vidi koštani sistem fetusa. Na kraju ovog meseca fetus je dugačak 16 cm a težak do 135 grama.

 Trudnicama najćešće prestaje mučnina i dobro se osećaju. Od ovog meseca pa do kraja trudnoće preporučeno je da se dobija po 2 kg mesečno, što je ukupno 12 kg do kraja trudnoće, a ne više od 14kg. Višerotke u ovom mesecu počinju da osećaju pokrete ploda, oni su blagi i retki.

Fizička aktivnost će vam prijati!

Napravite plan ishrane, ukoliko vam ginekolog odobri fizička aktivnost će vam prijati i olakšati tegobe u trudnoći. Takođe, doprineće i boljoj pripremi za porođaj. 

Važe opšta pravila

Izbegavati  vežbanje na velikoj nadmorskoj visini ili u toploj, vlažnoj sredini. Treba šetati po za to predviđenim podlogama (zbog opterećenja zglobova nogu), u sportskoj obući (po mogućstvu patike sa vazdušnim umecima koji amortizuju pritisak), sportskoj odeći (odaje toplotu, ali ne prenosi spoljašnju toplotu), sa zaštitnim naočarama i kapom (ako je jako sunce) kao i zaštitom za kožu od UV zračenja. Poželjno je tokom kretanja koristiti i ruke, ili čak poneti neki štap. Ako se vežba u zatvorenom prostoru, neophodno je da ima dobro provetravanje.

Obavezna je rehidratacija

Unošenje obične vode do 150 ml svakih 15 min, zavisno od uslova spoljašnje sredine, tj. atmosferskih uslova i intenziteta vežbanja. Važno je napomenuti da se nikad ne vežba “praznog stomaka”, odnosno da treba do dva sata pre vežbe uneti balansiran obrok. Uvek treba poštovati princip postupnosti i uvođenja u vežbu, pa i u hodanje. Uvek je potrebno malo se zagrejati pre vežbe kao i ne prekidati naglo fizičku aktivnost. Takođe, uvek se otpočinje najmanjim intenzitetom aktivnosti i postupno se dostiže željeni intenzitet. Principijelno, smatra se da u prva tri meseca trudnoće radna i fizička sposobnost žene nisu smanjene. Kasnije, prevashodno treba izbegavati sve što može da izazove direktnu trauma stomaka. Sve što može da dovede do povreda u predelu stomaka, tj. vežbe koje vas izlažu riziku od pada ili povrede, jer čak i blage povrede u predelu stomaka mogu biti ozbiljne u trudnoći.

Share.

About Author

Comments are closed.