Šta Ćemo Dati Deci za Doručak?

0

Doručak je važan obrok dece. Najpreporučljivije bi bilo da se doručak jede u prvih sat vremena od ustajanja. Važno je da doručak bude zdrav i raznovrstan.

Šta detetu dati za doručak? Često se pitaju mame, u želji da detetu ponude najbolje i da ne bude obrok koji je isti ili sličan, iz dana u dan.

Šta je važno?

Važno je da doručak sadrži složene ugljene hidrate, najbolje iz žitarica. Pored žitarica u dečijem doručku se preporučuju punomasni mlečni proizvodi, jaja, povrće… Domaće paštete od mesa, ribe ili orašastih plodova, takođe se preporučuju, kao i semenke kao dobar izvor oligomasnih kiselina. Ako ste u mogućnosti, lepo dekorišite doručak.

Recepti za zdrav doručak dece:

Paštetu od oraha deca obožavaju!

Pašteta od oraha

Materijal: 30g oraha,  so,  beli luk, 5g senfa,  mešavina suvih začina, malo vode.

Salata:

Paradajz 60g

Hleb 40g

Kiselo mleko 150ml

Ova pašteta je pre svega izvor oligo masnih kiselina, jednostavno se sprema, tako što se svi sastojci izmiksaju u blenderu a konzumira se uz integralni hleb, salatu i šolju kiselog mleka.

 

Obilje zdravog povrća za doručak!

Sirovi ajvar

Sastojci: crvena paprika 40g,  tikvica 30g, beli luk, maslinovo ulje 5ml, aleva paprika 2g.

hleb 40g

 jogurt 150ml

Sirovi ajvar je bolja i zdravija varijanta klasičnog ajvara. Odličan način da deci u ishranu ubacite tikvicu. Konzumira se uz integralni hleb i šolju jogurta a sprema se tako što se sve namirnice izblendiraju.

 

Omiljena dečija hrana je palenta, ova palenta je obogaćena dodatim zdravim sastojcima!

Palenta sa semenkama

Sastojci: palenta 75g, voda, susam 10g, suncokret 5g, sir 20g.

pavlaka 20g

čaj 150ml

Palenta je odličan izvor složenih ugljenih hidrata, oligo masnih kiselina kao i kalcijuma. Sprema se tako što se semenke ispeku na suvom tiganju dok ne porumene. Palenta se kuva na vodi 1:5, kada voda provi dodati palentu i kuvati najmanje 10min a onda dodati semenke, sir i pavlaku. Sve izmešati . Konzumirati uz čaj.

Jaja su jedna od nutritivno najkompletnijih i najbogatijih namirnica. Ona su bogat izvor proteina, vitamina D i vitamina B grupe, ali i joda, i selena.

Jaja sa povrćem iz rerne

Sastojci: 2 jaja, sveža paprika 30g, brokoli 30g,  tikvica 30g, mleko 15ml, so, začini.

hleb 40g

 

Potrebno je razmutiti jaja i dodati usitnjeno povrće kao i začine. Nakon toga mešavinu razlite u kalupe za mafine i pecite u rerni. I ovaj obrok se naravno konzumira uz hleb. Jaja su veoma bitna namirnica u ishrani dece. Sadrže lako iskoristive protein kao i masti koje su u jajima jedine slobodne i lako svarljive.

Share.

About Author

Comments are closed.